
Tvorac čuvenog brenda "Guči" (Gucci) rođen je 26. marta 1881. godine u Firenci, odakle je prvo emigrirao u Pariz, a zatim u Londonu, gde je radio u ekskluzivnim hotelima.
Gledajući luksuzni prtljag bogatih gostiju, shvatio je šta treba da radi - da pravi torbe od najfinije kože.
Vratio se u Firencu i 1920. godine otvorio prvu prodavnicu torbi, tašni, kaiševa, klasičnog stila, od kvalitetne kože. Prodavao je, takođe, i ručno rađena sedla.
Posao je ubrzo proširio i na Rim, a popularnost je porasla kada je na kožnu tašnu stavio ručke od bambusa.
Kada je pedesetih godina prošlog veka lansirao čuveni prugasti kaiš, zatim i kožne mokasine, bilo je jasno da se radi o lideru u svetu mode, a logo - dva slova G koja se preklapaju kao u ogledalu, statusni simbol koji se debelo plaća.
U Ameriku Guči stiže 1953. godine i to sa kancelarijom u Njujorku. Međutim, iste godine je Guči Gučo (Gucci Guccio) umro, a sada već veliku modnu kompaniju preuzimaju njegovi potomci, najvećim delom Aldo i Alferdo, dvojica sinova od šestoro dece koliko ih je Guči imao.
Oni su pokrenuli proizvodnju parfema i modnih dodataka, a najviše uspeha su imale svilene marame koje je nosila glumica Grejs Keli.
Bez obzira na sve to, pokazalo se da potpmci nisu bili vešti u vođenju posla. Aldo je sredinom osamdesetih godina bio osuđen za utaju poreza, a protiv njega je svedočio rođeni sin. Sa ivice bankrota kompaniju je izvukao Tom Ford koji je u "Gučiju" ostao do 2003. godine.
Danas za ovu modnu kuću dizajniraju Alesandra Faćineti, Frida Đanini i Džon Rej, a "Guči" je jedan od najpoželjnijih modnih brendova u svetu. U preko 300 prodavnica širom sveta, ostvaruje se prihod od preko četiri milijarde evra godišnje.
(MONDO)
Gledajući luksuzni prtljag bogatih gostiju, shvatio je šta treba da radi - da pravi torbe od najfinije kože.
Vratio se u Firencu i 1920. godine otvorio prvu prodavnicu torbi, tašni, kaiševa, klasičnog stila, od kvalitetne kože. Prodavao je, takođe, i ručno rađena sedla.
Posao je ubrzo proširio i na Rim, a popularnost je porasla kada je na kožnu tašnu stavio ručke od bambusa.
Kada je pedesetih godina prošlog veka lansirao čuveni prugasti kaiš, zatim i kožne mokasine, bilo je jasno da se radi o lideru u svetu mode, a logo - dva slova G koja se preklapaju kao u ogledalu, statusni simbol koji se debelo plaća.
U Ameriku Guči stiže 1953. godine i to sa kancelarijom u Njujorku. Međutim, iste godine je Guči Gučo (Gucci Guccio) umro, a sada već veliku modnu kompaniju preuzimaju njegovi potomci, najvećim delom Aldo i Alferdo, dvojica sinova od šestoro dece koliko ih je Guči imao.
Oni su pokrenuli proizvodnju parfema i modnih dodataka, a najviše uspeha su imale svilene marame koje je nosila glumica Grejs Keli.
Bez obzira na sve to, pokazalo se da potpmci nisu bili vešti u vođenju posla. Aldo je sredinom osamdesetih godina bio osuđen za utaju poreza, a protiv njega je svedočio rođeni sin. Sa ivice bankrota kompaniju je izvukao Tom Ford koji je u "Gučiju" ostao do 2003. godine.
Danas za ovu modnu kuću dizajniraju Alesandra Faćineti, Frida Đanini i Džon Rej, a "Guči" je jedan od najpoželjnijih modnih brendova u svetu. U preko 300 prodavnica širom sveta, ostvaruje se prihod od preko četiri milijarde evra godišnje.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.