"Biciklistički auto-putevi" - široke posebne dvosmerne staze, nekada i sa više traka u istom smeru, raskrnicama u više nivoa i s mostovima, koje ne idu nužno uz ulice i obične puteve, treba da premreže celu Evropu i pomognu smanjenje rashoda za zdravstvo, piše Euraktiv Srbija.
Projekat "biciklističkih auto-puteva" krenuo je iz predgrađa "svetske biciklističke prestonice" - Kopenhagena gde je aprila prošle godine otvoren prvi takav put i postao pravi hit među građanima i posetiocima tog grada. Ovog meseca u Kopenhagenu biće otvoren 29. "biciklistički auto-put".
Procenjuje se da mreža "biciklističkih auto-puteva" već štedi danskoj državi 40 miliona evra godišnje u vidu troškova za zdravstvo, pri čemu za izgradnju i održavanje tih puteva ide tek mala suma novca.
Prvi čovek Komiteta za životnu sredinu i "zeleni" rast regiona Kopenhagena Lars Gorhoj (Gaardhoej) kaže da su "biciklistički auto-putevi" prvenstveno namenjeni onima koji do posla ili škole putuju više od pet kilometara.
"Biciklistički auto-putevi" razlikuju se od biciklističkih staza jer se održavaju i imaju prioritet kao putevi u drumskom saobraćaju. To znači, pored ostalog, da su putevi za bicikliste pravi koliko je to moguće, kako bi se saobraćaj odvijao brzo, da su širi od staza i da se zimi i sa njih uklanja sneg. Na svakih kilometar i po
postavljene su pumpe za gume.
Takođe su sa približavanjem centru grada semafori sve bolje usklađeni i biciklisti mogu da koristeći "zeleni talas" vozeći brzinom od 20 kilometara na sat, bez potrebe da često menjanjaju brzine.
Prvi takav put, od pre samo godinu dana, brzo je privukao bicikliste i broj onih koji su izabrali da iz predgrađa do centra Kopenhagena, što je put od 15 kilometara, putuju biciklom povećan je za 10 odsto, preneo je Euraktiv Srbija.
Gorhoj navodi da saobraćajna gužva u Kopenhagenu ne samo da uvećavaju emisiju ugljen dioksida i drugih zagađujućih gasova, nego za posledicu ima i manju prouduktivnost jer građani gube vreme u prevozu. A koristi po zdravlje su nemerljive.
"Danci postaju sve deblji, ne vežbaju dovoljno, piju i puše previše... Za to je biciklizam odličan. Bicklisti su zdraviji", istakao je Gorhoj dodajući da je za zdravlje dobro i zbog manjeg zagađenja vazduha.
Pored Kopenhagena, Berlin ima 12 biciklističkih autoputeva, London priprema takođe toliko, a švedske vlasti dale su dozvolu za biciklistički put sa četiri trake između Malmea i obližnjeg univerzitetskog grada Lunda.
(Beta)
Projekat "biciklističkih auto-puteva" krenuo je iz predgrađa "svetske biciklističke prestonice" - Kopenhagena gde je aprila prošle godine otvoren prvi takav put i postao pravi hit među građanima i posetiocima tog grada. Ovog meseca u Kopenhagenu biće otvoren 29. "biciklistički auto-put".
Procenjuje se da mreža "biciklističkih auto-puteva" već štedi danskoj državi 40 miliona evra godišnje u vidu troškova za zdravstvo, pri čemu za izgradnju i održavanje tih puteva ide tek mala suma novca.
Prvi čovek Komiteta za životnu sredinu i "zeleni" rast regiona Kopenhagena Lars Gorhoj (Gaardhoej) kaže da su "biciklistički auto-putevi" prvenstveno namenjeni onima koji do posla ili škole putuju više od pet kilometara.
"Biciklistički auto-putevi" razlikuju se od biciklističkih staza jer se održavaju i imaju prioritet kao putevi u drumskom saobraćaju. To znači, pored ostalog, da su putevi za bicikliste pravi koliko je to moguće, kako bi se saobraćaj odvijao brzo, da su širi od staza i da se zimi i sa njih uklanja sneg. Na svakih kilometar i po
postavljene su pumpe za gume.
Takođe su sa približavanjem centru grada semafori sve bolje usklađeni i biciklisti mogu da koristeći "zeleni talas" vozeći brzinom od 20 kilometara na sat, bez potrebe da često menjanjaju brzine.
Prvi takav put, od pre samo godinu dana, brzo je privukao bicikliste i broj onih koji su izabrali da iz predgrađa do centra Kopenhagena, što je put od 15 kilometara, putuju biciklom povećan je za 10 odsto, preneo je Euraktiv Srbija.
Gorhoj navodi da saobraćajna gužva u Kopenhagenu ne samo da uvećavaju emisiju ugljen dioksida i drugih zagađujućih gasova, nego za posledicu ima i manju prouduktivnost jer građani gube vreme u prevozu. A koristi po zdravlje su nemerljive.
"Danci postaju sve deblji, ne vežbaju dovoljno, piju i puše previše... Za to je biciklizam odličan. Bicklisti su zdraviji", istakao je Gorhoj dodajući da je za zdravlje dobro i zbog manjeg zagađenja vazduha.
Pored Kopenhagena, Berlin ima 12 biciklističkih autoputeva, London priprema takođe toliko, a švedske vlasti dale su dozvolu za biciklistički put sa četiri trake između Malmea i obližnjeg univerzitetskog grada Lunda.
(Beta)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte