Najveći nemački proizvođač automobila "Folksvagen" (Volkswagen) će izgraditi fabriku u centralnoj Kini, nastavljajući tako borbu sa američkim rivalom "Dženeral motorsom" (GM) za dominaciju na najvećem svetskom tržištu.
"Folksvagenova" fabrika u kineskom gradu Čangša počeće sa radom početkom 2016. godine, uz godišnji kapacitet proizvodnje od 300.000 vozila, izjavio je portparol te kompanije u Kini.
"Prilično smo blizu zvaničnog saopštenja, koje bi prema mom mišljenju trebalo da usledi ove nedelje", dodao je portparol.
"Folksvagen" je prošle godine u Kini isporučio 2,81 milion vozila, dok je GM prodao 2,84 miliona, zahvaljujući čemu su postali vodeći strani proizvođači automobila u toj zemlji.
GM je saopštio prošlog meseca da će u Šangaju izgraditi fabriku za proizvodnju vozila marke "kadilak", u vrednosti od 1,3 milijarde dolara, nakon što je kineska vlada odobrila taj projekat.
Na godišnjem nivou, prodaja automobila u Kini porasla je prošle godine za samo 4,3 odsto, na 19,31 miliona vozila, kao posledica ograničenja u vezi sa brojem prodatih vozila radi smanjenja saobraćajnih gužvi i zagađenja.
Međutim, kompanija za konsalting "MekKinsi" je prošle godine prognozirala da će samo kinesko tržište putničkih automobila do 2020. godine rasti svake godine u proseku za osam odsto.
VW je planirao da do 2018. postane najveći proizvođač automobila na svetu i dostigne prodaju od devet miliona vozila godišnje.
(Tanjug)
"Prilično smo blizu zvaničnog saopštenja, koje bi prema mom mišljenju trebalo da usledi ove nedelje", dodao je portparol.
"Folksvagen" je prošle godine u Kini isporučio 2,81 milion vozila, dok je GM prodao 2,84 miliona, zahvaljujući čemu su postali vodeći strani proizvođači automobila u toj zemlji.
GM je saopštio prošlog meseca da će u Šangaju izgraditi fabriku za proizvodnju vozila marke "kadilak", u vrednosti od 1,3 milijarde dolara, nakon što je kineska vlada odobrila taj projekat.
Na godišnjem nivou, prodaja automobila u Kini porasla je prošle godine za samo 4,3 odsto, na 19,31 miliona vozila, kao posledica ograničenja u vezi sa brojem prodatih vozila radi smanjenja saobraćajnih gužvi i zagađenja.
Međutim, kompanija za konsalting "MekKinsi" je prošle godine prognozirala da će samo kinesko tržište putničkih automobila do 2020. godine rasti svake godine u proseku za osam odsto.
VW je planirao da do 2018. postane najveći proizvođač automobila na svetu i dostigne prodaju od devet miliona vozila godišnje.
(Tanjug)