Prema nedavnom istraživanju u Velikoj Britaniji, preko 35 odsto vozača na svojim vozilima ima polovne gume. Ukoliko niste upoznati sa tržištem polovnih guma, navedeni podatak znači da trećina vozača na svojim automobilima ima gume koje su skinute sa drugih automobila kako bi završile na otpadu, ali umesto toga su prodate dalje.
Najveći problem je taj što polovne gume nose sa sobom rizik po bezbednost, ne samo za vozača koji ih ima na svom automobilu već i za druge učesnike u saobraćaju. Najveći izvoznik polovnih guma u Evropi je Nemačka. Razlog za to je taj što Nemci veoma ozbiljno shvataju pitanje bezbednosti u vožnji i retko koriste gume sa dubinom šare manjom od 3 do 4 milimetara. Nemci pored toga još i dva puta godišnje menjaju gume, jer su zimske gume obavezne tokom zimskih meseci.
Tipičan nemački vozač će tako prilikom demontaže letnjih guma, ukoliko im je šara oko 4 milimetra, te gume dati na otpad, a većina ovakvih guma se, umesto da završi na otpadu, dalje preprodaje širom Evrope.
Ono što prilikom kupovine polovnih guma vozači znaju da smetnu sa uma jeste činjenica da ovakve gume mogu da imaju ozbilja strukturna oštećenja koja nisu vidljiva golim okom. Prethodni vlasnik takvih guma je mogao da bude bilo ko: guma je mogla da bude na automobilu koji je učestvovao u nesreći, mogu da postoje oštećenja u boku gume nastala zbog neodgovarajućeg pritiska, neravnomernog habanja, zbog čestih udara u ivičnjake i sličnih razloga.
Takođe treba uzeti u obzir i radni vek gume. Sa godinama guma propada, na boku se javljaju pukotine i slična mikro oštećenja, zbog čega se gume menjaju nakon nekoliko godina upotrebe. Ovakva situacija je tipična za gume na vozilima koja prelaze manje kilometraže. Zbog navedenog, kada kupujete polovne gume može vam se desiti da kupujete gume koje su pri kraju svog radnog i životnog veka, iako je dubina šare daleko iznad minimuma, piše sajt Internet prodaja guma.
Glavni razlog za kupovinu polovnih guma je njihova cena. Na prvi pogled one mogu delovati jeftino, ali hajde da napravimo računicu za neki konkretni slučaj i vidimo koliko zapravo koštaju gume.
Polovne gume: 20 evra/kom (dubina šare 4 mm)
Upotrebljiva dubina šare: 2,4 mm
Cena po milimetru upotrebljive šare: 8,33 evra
Nove gume: 60 evra/kom (dubina šare 8 mm)
Upotrebljiva dubina šare: 6,4 mm
Cena po milimetru upotrebljive šare: 9,37 evra
Za sada je cena koštanja tu negde. Ali ne zaboravite da u cenu guma ulazi i trošak njihove montaže, što iznosi oko 4 do 5 evra po komadu. To znači da ćete umesto nove gume koja će vas služiti tokom određenog perioda, morati za isti taj period da dva do tri puta montirate polovne gume, čime će se ušteda drastično smanjiti ili istopiti.
Glavni argument protiv polovnih guma je sledeći: čak i da pretpostavimo da su polovne gume koje kupujete u odličnom stanju, bez oštećenja, i sa gazećim slojem koji se ravnomerno habao, opet ćete dobiti gume koje su blizu zakonske granice svog radnog veka. Vozne karakteristike guma se drastično pogoršavaju kada dubina šare padne ispod 4 mm, tako da ćete tokom perioda dok je koristite polovna guma pružati poslednje od svog života, tj. imati moć prijanjanja i zaustavljanja ispod standarda, naročito kada se radi o vožnji po mokroj podlozi.
I za kraj, pre nego što donesete definitivnu odluku o kupovini novih ili polovnih guma, uzmite sve navedeno u obzir. Nemojte da vam jedini kriterijum bude cena polovne gume, već se setite da iza nje stoje drugi, skriveni troškovi i opasnosti na duži rok. Takođe vam u tim razmišljanjima može koristiti podatak, da je u Evropi cena koju je potrebno platiti da bi se polovna guma po propisu odstranila dvostruko veća od cene koju polovna guma ima kada se preprodaje dalje. Samim tim je i motiv za dalju preprodaju polovnih guma dvostruko veći, bez obzira na stanje u kome se one nalaze.
(MONDO)
Najveći problem je taj što polovne gume nose sa sobom rizik po bezbednost, ne samo za vozača koji ih ima na svom automobilu već i za druge učesnike u saobraćaju. Najveći izvoznik polovnih guma u Evropi je Nemačka. Razlog za to je taj što Nemci veoma ozbiljno shvataju pitanje bezbednosti u vožnji i retko koriste gume sa dubinom šare manjom od 3 do 4 milimetara. Nemci pored toga još i dva puta godišnje menjaju gume, jer su zimske gume obavezne tokom zimskih meseci.
Tipičan nemački vozač će tako prilikom demontaže letnjih guma, ukoliko im je šara oko 4 milimetra, te gume dati na otpad, a većina ovakvih guma se, umesto da završi na otpadu, dalje preprodaje širom Evrope.
Ono što prilikom kupovine polovnih guma vozači znaju da smetnu sa uma jeste činjenica da ovakve gume mogu da imaju ozbilja strukturna oštećenja koja nisu vidljiva golim okom. Prethodni vlasnik takvih guma je mogao da bude bilo ko: guma je mogla da bude na automobilu koji je učestvovao u nesreći, mogu da postoje oštećenja u boku gume nastala zbog neodgovarajućeg pritiska, neravnomernog habanja, zbog čestih udara u ivičnjake i sličnih razloga.
Takođe treba uzeti u obzir i radni vek gume. Sa godinama guma propada, na boku se javljaju pukotine i slična mikro oštećenja, zbog čega se gume menjaju nakon nekoliko godina upotrebe. Ovakva situacija je tipična za gume na vozilima koja prelaze manje kilometraže. Zbog navedenog, kada kupujete polovne gume može vam se desiti da kupujete gume koje su pri kraju svog radnog i životnog veka, iako je dubina šare daleko iznad minimuma, piše sajt Internet prodaja guma.
Glavni razlog za kupovinu polovnih guma je njihova cena. Na prvi pogled one mogu delovati jeftino, ali hajde da napravimo računicu za neki konkretni slučaj i vidimo koliko zapravo koštaju gume.
Polovne gume: 20 evra/kom (dubina šare 4 mm)
Upotrebljiva dubina šare: 2,4 mm
Cena po milimetru upotrebljive šare: 8,33 evra
Nove gume: 60 evra/kom (dubina šare 8 mm)
Upotrebljiva dubina šare: 6,4 mm
Cena po milimetru upotrebljive šare: 9,37 evra
Za sada je cena koštanja tu negde. Ali ne zaboravite da u cenu guma ulazi i trošak njihove montaže, što iznosi oko 4 do 5 evra po komadu. To znači da ćete umesto nove gume koja će vas služiti tokom određenog perioda, morati za isti taj period da dva do tri puta montirate polovne gume, čime će se ušteda drastično smanjiti ili istopiti.
Glavni argument protiv polovnih guma je sledeći: čak i da pretpostavimo da su polovne gume koje kupujete u odličnom stanju, bez oštećenja, i sa gazećim slojem koji se ravnomerno habao, opet ćete dobiti gume koje su blizu zakonske granice svog radnog veka. Vozne karakteristike guma se drastično pogoršavaju kada dubina šare padne ispod 4 mm, tako da ćete tokom perioda dok je koristite polovna guma pružati poslednje od svog života, tj. imati moć prijanjanja i zaustavljanja ispod standarda, naročito kada se radi o vožnji po mokroj podlozi.
I za kraj, pre nego što donesete definitivnu odluku o kupovini novih ili polovnih guma, uzmite sve navedeno u obzir. Nemojte da vam jedini kriterijum bude cena polovne gume, već se setite da iza nje stoje drugi, skriveni troškovi i opasnosti na duži rok. Takođe vam u tim razmišljanjima može koristiti podatak, da je u Evropi cena koju je potrebno platiti da bi se polovna guma po propisu odstranila dvostruko veća od cene koju polovna guma ima kada se preprodaje dalje. Samim tim je i motiv za dalju preprodaju polovnih guma dvostruko veći, bez obzira na stanje u kome se one nalaze.
(MONDO)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji