"Tojota" je u sredu postala prva kompanija na japanskoj berzi čiji je operativni profit premašio dva biliona jena, dostigavši u fiskalnoj 2006. godini, okončanoj 31. marta, 2,24 biliona jena (13,8 milijardi evra).
"Tojota" je u sredu postala prva kompanija na japanskoj berzi čiji je operativni profit premašio dva biliona jena, dostigavši u fiskalnoj 2006. godini, okončanoj 31. marta, 2,24 biliona jena (13,8 milijardi evra)."Tojota" je povećala profit u periodu januar-mart za devet odsto, zahvaljujući velikoj prodaji u inostranstvu i snažnoj potražnji za modelima "korola", "kamri" i "leksus".
Grupacija "Tojota" koja je, takodje prvi put, nadmašila americki "Dženeral motors" (GM) u proizvodnji i prodaji automobila u periodu januar-mart, objavila je profit od 440,1 milijardi jena (3,67 milijardi dolara) u četvrtom fiskalnom tromesečju, u odnosu na 404 milijarde jena u istom periodu minule godine.
Prodaja "Tojote" naglo je skočila posle rasta cene goriva, zbog rasta potražnje za njenim modelima, poznatim po manjoj potrošnji benzina, uključujuhci i benzinsko-električne hibride, kakav je "leksus".
Analitičari ističu da se "Tojota" toliko brzo razvija da je samo pitanje dana kada će preteći američki GM na mestu najvećeg proizvodjača vozila na svetu u toku jedne godine.
Cilj "Tojote" je da postigne globalnu prodaju 9,34 miliona vozila u 2007. godini, na 70. godinjicu osnivanja, što bi joj omogućilo da pretkne 76 godina dugu vladavinu GM-a, kao najvećeg prodavca kola na svetu. Ovo je tim pre verovatno, što GM u dve poslednje godine posluje sa gubitkom.
Početkom ovog meseca, GM je objavio globalnu proizvodnju oko 9,2 miliona kola ove godine. Lane je GM prodao 9,09 miliona vozila, a "Tojota" 8,8 miliona.
Zanimljivo je da prodaja "Tojote" napreduje na tržištu Severne Amerike, gde je prodaja njenih autmobila porasla 15,1 odsto, na 2,9 miliona, zahvaljujući velikoj potražnji za modelima "kamri" sedan, sportskim terencem RAW4 i hibridnim "prijusom" na benzinski i elektični pogon.
Prodaja "Tojote" u Evropi skočila je na 1,2 miliona vozila, 19,6 odsto više nego lane, potpomognuta popularnošću modela "jaris" i RAW4, ali su isporuke u Aziji, ne računajući Japan, smanjene 10,3 odsto, na oko 789.000 jedinioca, uglavnom zbog usporene prodaje u Indoeniziji i Tajvanu.
(Tanjug)