Komitet za trgovinu američkog Senata odobrio je zakon koji će primorati proizvodjače automobila da znatno uvećaju efikasnost svojih vozila u pogledu potrošnje goriva, što bi pomoglo da SAD smanje zavisnost od uvozne nafte.
Komitet za trgovinu američkog Senata odobrio je zakon koji će primorati proizvodjače automobila da znatno uvećaju efikasnost svojih vozila u pogledu potrošnje goriva, što bi pomoglo da SAD smanje zavisnost od uvozne nafte.Predlog da se reformiše 30 godina star program štednje goriva zahtevaće da putnička, terenska vozila i laki kamioni poboiljšaju efikasnost potrošnje goriva za četiri odsto godišnje. Te promene će početi 2011. da bi do 2020. bio postavljen standard od prosečno 35 milja (oko 55 kilometara) po galonu (3,8 litara) goriva.
Ministarstvo transporta će postaviti formule za predjenu kilometražu za različite kategorije vozila na bazi njihove težine i veličine, s tim što bi utvdjeni ciljevi mogli biti povećani ukoliko se zaključi da bi proizvodjači vozila bili finansijski pogodjeni.
Prema sadašnjim propisima, laki kamioni bi do 2011. morali da imaju prosek od 24 milje po galonu (mpg), a automobili 27,5 mpg. Taj standard za kamione promenjen je prošle godine, a za automobile je isti od 1990.
Članovi Komiteta za trgovinu su odobrili i amandman kojim se sprečava prekomerno povećanje cena goriva tokom elementarnih nepogoda, kao što su uragani.
Proizvodjači vozila su nazvali plan "neizvodljivim", ukazujući da će troškovi poštovanja novih propisa premašiti 114 milijardi dolara.
"Dženeral motors", "Ford" i "Dajmler Krajsler" trebalo bi da podnesu najveći deo tereta troškova, jer najviše izradjuju baš terenska, minikombi vozila i pik-ap kamionete, koji najviše troše.
(Tanjug)