Nakon prvog mesta prošle godine, Hrvatska je ove godine druga sa 75,85 posto ispunjenih standarda. Slovenija je prva sa 76,74 odsto, a iza Hrvatske su Srbija, Makedonija, Crna Gora i Bosna i Hercegovina, pokazalo je istraživanje koje je sprovela kompanija Heraklea u saradnji sa agencijama za tajnu kupovinu.

U tih šest zemalja, tajni kupci su od 17. maja do 22. juna posetili 800 objekata - autosalona, turističko-ugostiteljskih objekata, banaka, maloprodaje, prodajnih mesta telekomunikacijskih preduzeća, benzinskih postaja, supermarketa i uslužnih objekata.

Vodili su računa o pet osnovnih elemenata dobre usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvalnosti za posetu.

Najviše goste pozdravljaju Hrvati, a najmanje Crnogorci. U Srbiji su najbolji u utvrđivanju potreba kupaca, dok su u Bosni i Hercegovini u toj kategoriji najlošiji.

U Crnoj Gori trgovci najbolje poznaju proizvode koje prodaju što se ne bi moglo reći za Bosnu i Hercegovinu, koja je u toj kategoriji ostvarila najlošiji rezultat.

Najviše dodatnih proizvoda se nudi u Sloveniji, a najmanje u Makedoniji. U zahvalnosti kupcima najbolji su Hrvati, a najlošiji Makedonci i Crnogorci.

Hrvatska je najbolje rezultate ostvarila u autosalonima dok su najgori supermarketi.

Istraživače brinu turizam i ugostiteljstvo gde je poštovano nešto više od 80 odsto standarda kvaliteta usluge što ne smatraju dobrim rezultatom.