Najzad, nakon 10 meseci od predstavljanja na Salonu automobila u Ženevi 2006, Dacia Logan Steppe Concept je postao Logan MCV. Sa tim imenom će zakoračiti na tržište prilično samouvereno, ako se uzme u obzir broj od 400.000 prodatih primeraka.
Najzad, nakon 10 meseci od predstavljanja na Salonu automobila u Ženevi 2006, Dacia Logan Steppe Concept je postao Logan MCV. Sa tim imenom će zakoračiti na tržište prilično samouvereno,
ako se uzme u obzir broj od 400.000 prodatih primeraka.
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle ili u slobodnom prevodu - vozilo koje vas čini zadovoljnim na mnogo načina) je automobil koji zaista zadovoljava brojne potrebe kupaca koji su ranije morali da izdvoje ”ozbiljniju” sumu novca da bi sebi priuštili vozilo te kategorije.
Ono što prvo upada u oči pri pogledu na Logan MCV su njegove dimenzije. Medjuosovinsko rastojanje je povećano za čak 27 cm, što je doprinelo tome da dužina poraste na 4,45 m. Uz visinu koja iznosi 1,64 m i odlično koncipiranim komponentama karoserije dobio se zapreminski prostor od preko 700 litara uz 5 sedišta, odnosno 200 litara prtljažnog prostora u verziji sa 7 mesta za sedenje. Pri obaranju sedišta dobija se neverovatnih 2.350 litara upotrebljive zapremine.
Pojava Logana MCV odaje njegove korene. Prednji odbojnik je niži u odnosu na koncept verziju, dok široki usisnik vazduha zajedno sa svetlima za maglu naglašava samouvereni karakter. Bočni spojleri uz svoju zaštitnu funkciju naglašavaju robustnost, a utisak dinamičnosti je naglašen zahvaljujući kružnoj formi unutar svetala. Uz moderan dizajn zadnjeg dela, može se reći da Logan MCV svakako prolazi na testu ”dopadljivosti”.
Vrlo je verovatno da će adut Dacie dobiti nadimak ”Sedmica”, jer je značajno naglasiti da to nije sistem 5+2, već je tih 7 mesta za sedenje realno upotrebljivo za sedam odraslih osoba. Za sitnije stvarčice obezbedjeno je čak 54 litre korisnog prostora unutar brojnih odeljaka, što u mnogome oslobađa prtljažnik i omogućava njegovu korisniju upotrebu.
Uz činjenicu da će Logan MCV svog vlasnika ”usrećiti” na više načina, stoji i izvanredna mogućnost podešavanja unutrašnjeg prostora u odnosu na trenutne potrebe. Ova varijabilnost imponuje, naročito pri zadovoljavanju potreba višečlane porodice. Ona uključuje sklopivost klupa na različite načine i olakšava nalaženje pravog rešenja kada treba spojiti maksimalnu udobnost sa praktičnim potrebama. Upotrebljivost ovog automobila zaista pleni, i uz prihvatljivu cenu on postaje jedan od favorita u svom segmentu, te zaista nije pretenciozno reći da mu je uspeh na tržištu skoro zagarantovan.
S obzirom na gabarite Logana MCV, posebna pažnja se obratila da njegova težina ostane u prihvatljivim okvirima, te se nije ništa izgubilo na performansama i potrošnji, tako da ovi parametri ostaju u granicama u kojima su i ostali modeli koje proizvodi Renault Group.
Verzija od 1,4 litra isporučuje 75 KS pri 5500 o/min i ima maksimalni obrtni moment od 112 Nm pri 3000 o/min, dok vrednosti za 1,6 litra iznose 90 KS pri 5500 o/min i 128 Nm pri 3000 o/min. Oba agregata su kombinovana sa manuelnim petostepenim menjačem, istim onim koji se ugradjuje u modele Renault Laguna II i Megane II.
U oba slučaja su prenosi kod prva tri stepena kraći da bi osigurali snažno povlačenje i ubrzanje iz nižih obrtaja, što zna da bude izuzetno korisno pri prevoženju tereta. Duži prenosi u poslednja dva stepena prenosa omogućuju smanjenu potrošnju i redukciju buke. Potrošnja je među najnižim u klasi i iznosi 7,6 l na 100 km kod modela sa 1,4 l MPI agregatom.
Nedavno uveden u standardnu verziju, agregat 1,6 sa 16 ventila omogućava sjajne performanse. Sa svojih 105 KS pri 5750 o/min, i maksimalnim obrtnim momentom od 148 Nm pri 3750 o/min ubrzava do ”stotke” za 11,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 174 km/h. Čak 90% maksimalnog obrtnog momenta je dostupno već pri 2000 o/min, što u praksi znači da ubrzanje teče glatko bez ”rupa” u gasu pri niskim i srednjevisokim obrtajima. Uz ovakve performanse potrošnja od 7,5 l na 100 km deluje zaista minimalno.
Type JR petostepeni menjač uparen sa ovim agregatom pruža bolju sinhronizaciju i veće uživanje u vožnji. Promena ulja kod svih benzinskih agregata se vrši na predjenih 30.000 km.
Petostepeni menjač omogućava izvanredne vozne osobine i adekvatno isporučivanje snage i pri većim opterećenjima. Rezervoar od 50 litara omogućuje vanserijsku autonomiju od čak 1000 km.
Što se oslanjanja tiče, napred je provereni McPherson prisutan i kod Clia II, dok je nazad adekvatna varijanta koja prati postojeću platformu, ali sada u pojačanoj verziji. Zadnja suspenzija kombinuje u sebi spiralne opruge i vertikalno pozicionirane graničnike koji su u stanju da se uhvate u koštac i sa veoma lošim putevima.
Kočioni sistem uključuje diskove napred i doboše nazad, dok verzije opremljene ABS-om poseduju kompletan Boschov 8.0 sistem poslednje generacije koji uključuje EBD (Electronic Brakeforce Distribution). Ovaj sistem omogućava potpunu eksploataciju zadnjih kočnica.
Kada je pasivna bezbednost u pitanju, Logan MCV ide u korak sa evropskim standardima, što znači postojanje do četiri vazdušna jastuka u zavisnosti od opreme, izuzetne otpornosti na udarce i sjajne apsorpcije kinetičke energije.
Struktura u vidu pčelinjeg saća napravljena od polipropilena, materijala sa izvanrednim apsorpcionim kvalitetima pomaže zaštiti od povreda, dok sama struktura sedišta održava putnika u idealnoj poziciji, u smislu prevencije od udara.
Nije suvišno spomenuti i postojanje Isofix sistema kopčanja dečjeg sedišta koje omogućava putovanje sa ledjima okrenutim u smeru kretanja. Sve ovo je Loganu MCV obezbedilo 3 zvezdice na EuroNCAP testu. I na kraju priče o prvom susretu sa ovim interesantnim automobilom koji smo imali na jugu Italije, tačnije na promociji u mestu Bari, evo nekoliko interesantnih informacija.
Prodaja Logana MCV počinje od 1. marta ove godine. Cena baznog modela od 9.200 evra, uz doplatu od 700 evra za treći red sedišta je više nego prihvatljiva i za naše pojmove. To je ono što zaista opravdava svoj epitet ”Convivial”. Reći da će zbog takve cene ostvariti komercijalni uspeh nije nimalo proročki. Naprotiv! To je činjenica...
Zato je apsolutno za očekivati da će mnoge simpatije doživeti i kod nas, gde će biti više nego konkurentan s obzirom na svoj cenovni razred s jedne strane, i mogućnosti koje pruža, s druge.
(Vrele gume/MONDO)
ako se uzme u obzir broj od 400.000 prodatih primeraka.
Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle ili u slobodnom prevodu - vozilo koje vas čini zadovoljnim na mnogo načina) je automobil koji zaista zadovoljava brojne potrebe kupaca koji su ranije morali da izdvoje ”ozbiljniju” sumu novca da bi sebi priuštili vozilo te kategorije.
Ono što prvo upada u oči pri pogledu na Logan MCV su njegove dimenzije. Medjuosovinsko rastojanje je povećano za čak 27 cm, što je doprinelo tome da dužina poraste na 4,45 m. Uz visinu koja iznosi 1,64 m i odlično koncipiranim komponentama karoserije dobio se zapreminski prostor od preko 700 litara uz 5 sedišta, odnosno 200 litara prtljažnog prostora u verziji sa 7 mesta za sedenje. Pri obaranju sedišta dobija se neverovatnih 2.350 litara upotrebljive zapremine.
Pojava Logana MCV odaje njegove korene. Prednji odbojnik je niži u odnosu na koncept verziju, dok široki usisnik vazduha zajedno sa svetlima za maglu naglašava samouvereni karakter. Bočni spojleri uz svoju zaštitnu funkciju naglašavaju robustnost, a utisak dinamičnosti je naglašen zahvaljujući kružnoj formi unutar svetala. Uz moderan dizajn zadnjeg dela, može se reći da Logan MCV svakako prolazi na testu ”dopadljivosti”.
Vrlo je verovatno da će adut Dacie dobiti nadimak ”Sedmica”, jer je značajno naglasiti da to nije sistem 5+2, već je tih 7 mesta za sedenje realno upotrebljivo za sedam odraslih osoba. Za sitnije stvarčice obezbedjeno je čak 54 litre korisnog prostora unutar brojnih odeljaka, što u mnogome oslobađa prtljažnik i omogućava njegovu korisniju upotrebu.
Uz činjenicu da će Logan MCV svog vlasnika ”usrećiti” na više načina, stoji i izvanredna mogućnost podešavanja unutrašnjeg prostora u odnosu na trenutne potrebe. Ova varijabilnost imponuje, naročito pri zadovoljavanju potreba višečlane porodice. Ona uključuje sklopivost klupa na različite načine i olakšava nalaženje pravog rešenja kada treba spojiti maksimalnu udobnost sa praktičnim potrebama. Upotrebljivost ovog automobila zaista pleni, i uz prihvatljivu cenu on postaje jedan od favorita u svom segmentu, te zaista nije pretenciozno reći da mu je uspeh na tržištu skoro zagarantovan.
Savršen za kriterijume kupaca
Benzinski agregati 1,4 MPI i 1,6 MPI se savršeno uklapaju u cenovni razred Logana i kriterijume troškova kupaca ovog automobila. Ono što je karakteristično za ove motore je visoki obrtni moment, dostupan i pri nižem broju obrtaja, kao i u širokom rasponu između 3000 i 4500 obrtaja.S obzirom na gabarite Logana MCV, posebna pažnja se obratila da njegova težina ostane u prihvatljivim okvirima, te se nije ništa izgubilo na performansama i potrošnji, tako da ovi parametri ostaju u granicama u kojima su i ostali modeli koje proizvodi Renault Group.
Verzija od 1,4 litra isporučuje 75 KS pri 5500 o/min i ima maksimalni obrtni moment od 112 Nm pri 3000 o/min, dok vrednosti za 1,6 litra iznose 90 KS pri 5500 o/min i 128 Nm pri 3000 o/min. Oba agregata su kombinovana sa manuelnim petostepenim menjačem, istim onim koji se ugradjuje u modele Renault Laguna II i Megane II.
U oba slučaja su prenosi kod prva tri stepena kraći da bi osigurali snažno povlačenje i ubrzanje iz nižih obrtaja, što zna da bude izuzetno korisno pri prevoženju tereta. Duži prenosi u poslednja dva stepena prenosa omogućuju smanjenu potrošnju i redukciju buke. Potrošnja je među najnižim u klasi i iznosi 7,6 l na 100 km kod modela sa 1,4 l MPI agregatom.
Nedavno uveden u standardnu verziju, agregat 1,6 sa 16 ventila omogućava sjajne performanse. Sa svojih 105 KS pri 5750 o/min, i maksimalnim obrtnim momentom od 148 Nm pri 3750 o/min ubrzava do ”stotke” za 11,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 174 km/h. Čak 90% maksimalnog obrtnog momenta je dostupno već pri 2000 o/min, što u praksi znači da ubrzanje teče glatko bez ”rupa” u gasu pri niskim i srednjevisokim obrtajima. Uz ovakve performanse potrošnja od 7,5 l na 100 km deluje zaista minimalno.
Type JR petostepeni menjač uparen sa ovim agregatom pruža bolju sinhronizaciju i veće uživanje u vožnji. Promena ulja kod svih benzinskih agregata se vrši na predjenih 30.000 km.
Velike simpatije i u Srbiji
Pravi reper u svetu automobila, kada su dizel motori ove klase u pitanju, je 1,5 dCi Renaulta. On pripada drugoj generaciji common rail agregata koja garantuje visoke performanse uz minimalnu potrošnju goriva od samo 5,3 litre na pređenih 100 kilometara. Sa 70 KS pri 4000 o/min i maksimalnim obrtnim momentom od 160 Nm dostupnim već pri 1700 o/min ovaj agregat se čini kao idealno rešenje.Petostepeni menjač omogućava izvanredne vozne osobine i adekvatno isporučivanje snage i pri većim opterećenjima. Rezervoar od 50 litara omogućuje vanserijsku autonomiju od čak 1000 km.
Što se oslanjanja tiče, napred je provereni McPherson prisutan i kod Clia II, dok je nazad adekvatna varijanta koja prati postojeću platformu, ali sada u pojačanoj verziji. Zadnja suspenzija kombinuje u sebi spiralne opruge i vertikalno pozicionirane graničnike koji su u stanju da se uhvate u koštac i sa veoma lošim putevima.
Kočioni sistem uključuje diskove napred i doboše nazad, dok verzije opremljene ABS-om poseduju kompletan Boschov 8.0 sistem poslednje generacije koji uključuje EBD (Electronic Brakeforce Distribution). Ovaj sistem omogućava potpunu eksploataciju zadnjih kočnica.
Kada je pasivna bezbednost u pitanju, Logan MCV ide u korak sa evropskim standardima, što znači postojanje do četiri vazdušna jastuka u zavisnosti od opreme, izuzetne otpornosti na udarce i sjajne apsorpcije kinetičke energije.
Struktura u vidu pčelinjeg saća napravljena od polipropilena, materijala sa izvanrednim apsorpcionim kvalitetima pomaže zaštiti od povreda, dok sama struktura sedišta održava putnika u idealnoj poziciji, u smislu prevencije od udara.
Nije suvišno spomenuti i postojanje Isofix sistema kopčanja dečjeg sedišta koje omogućava putovanje sa ledjima okrenutim u smeru kretanja. Sve ovo je Loganu MCV obezbedilo 3 zvezdice na EuroNCAP testu. I na kraju priče o prvom susretu sa ovim interesantnim automobilom koji smo imali na jugu Italije, tačnije na promociji u mestu Bari, evo nekoliko interesantnih informacija.
Prodaja Logana MCV počinje od 1. marta ove godine. Cena baznog modela od 9.200 evra, uz doplatu od 700 evra za treći red sedišta je više nego prihvatljiva i za naše pojmove. To je ono što zaista opravdava svoj epitet ”Convivial”. Reći da će zbog takve cene ostvariti komercijalni uspeh nije nimalo proročki. Naprotiv! To je činjenica...
Zato je apsolutno za očekivati da će mnoge simpatije doživeti i kod nas, gde će biti više nego konkurentan s obzirom na svoj cenovni razred s jedne strane, i mogućnosti koje pruža, s druge.
(Vrele gume/MONDO)