Broj izdatih vozačkih dozvola opao je za 30 odsto u periodu između 1980. i 2011.
Jedan od razloga što starosna granica vlasnika novih automobila sve više raste je i starenje stanovništva posebno u razvijenim zemljama, objašnjavaju analitičari Komiteta francuskih proizvođača automobila.
Ali ono što najviše zabrinjava predstavnike autoindustrije je činjenica da su aktuelnom ekonomskom krizom najviše pogođeni mladi među kojima je i najviša stopa nezaposlenosti.
"Sve donedavno svaka nova generacija imala je veći vozni park od prethodne, ali današnja generacija prosečne starosti od 25 do 30 godina poseduje manji broj putničkih vozila nego prethodna, što je do sada još nezabeležen fenomen", objašnjavaju analitičari.
Teška ekonomska situacija odrazila se neiminovno i na ovom planu.
Više od 26 odsto mlađih od 25 godina u Francuskoj je bez posla, a uz to ne treba zaboraviti da je cena goriva u poslednjih 20 godina utrostručena.
Poskupela je i vozačka dozvola, osiguranje, troskovi održavanja vozila, što je sve dovelo da automobili postaju sve nepristupačniji mladima.
Istovremeno kupovina starih automobila u Francuskoj je porasla, 2009. prodato gotovo trostruko više starih nego novih putničkih vozila.
U istom periodu, 80 odsto Francuza mlađih od 30 godina bili su vlasnici starih automobila.
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!