Boravimo u regionu u kome živi, prema opštoj proceni, veoma visok procenat natprosečno lepih žena i muškaraca. Iz tog razloga mnogi stranci, naročito u letnjim mesecima, doživljavaju na našim ulicama neku vrstu estetskog šoka. To je potencirano time što se naše devojke, pa i žene u zrelijem dobu, trude da što više istaknu i naglase svoju lepotu i seksualnost.

Na stranu to što pri tome, nažalost, mnoge od njih preteruju prelazeći granicu dobrog ukusa. Činjenica je da su lepota i seksepil postali glavni sastojak onog modela ženstvenosti koji nam se servira na estradi, u medijima, u urbanim sredinama i na društvenim mrežama.

Možemo se zapitati: Šta je glavni razlog da su danas lepota i seksepil postali toliko važni?

Iako je reč o kompleksnoj društvenoj pojavi, koja zahteva složenu analizu, ispitivanje dvadesetak mladih žena, pokazalo je da je njihov glavni motiv želja za ostvarivanjem ljubavi. One veruju da moraju tako da izgledaju kako bi sebi povećale šansu da što bolje prođu tokom sparivanja sa odgovarajućim partnerom, piše "Politika".

Njihova logika je sledeća: "Ako budem dovoljno privlačna – dovoljno lepa i dovoljno seksi – tada ću da budem u stanju da privučem kvalitetnog, 'pravog' partnera koji će u mene toliko snažno da se zaljubi da će do kraja života da se trudi da me usreći."

Psihološka istraživanja sprovedena u SAD su pokazala da lepota, visina i seksepil jesu prednost, tako da zaposleni koje krase ove osobine imaju veće plate od prosečnih.

Iako navedene osobine imaju neki uticaj na druge ljude, on nikako nije svemoćan, već je ograničen. Problem nastaje kada neko počne da veruje da su lepota i seksepil dovoljni za uspeh i dosezanje trajne životne sreće.

Prijatno osećanje lepog je rezultat ocene da je nešto veoma skladno, tako da pokreće na približavanje lepom predmetu ili osobi. Seksepil – seksualna privlačnost – takođe motiviše na približavanje.

Treba znati da iako nečija privlačnost budi želju da se toj osobi priđe, da se sa njom bude, ona nema moć da drugoga dugoročno zadrži. Čak je i veoma snažna zaljubljenost prolazno osećanje.

Posledica je da se naše tako lepe i toliko privlačne žene često žale da ne mogu da ostvare srećne, stabilne i trajne ljubavne veze. Ne uspevaju da ostvare sreću uprkos tome što ih njihova izuzetna privlačnost čini veoma poželjnima.

Možda je problem što bi trebalo da umesto da od sebe prave predmet želje i zaljubljivanja, počnu da sebe predstavljaju kao predmet voljenja.

Da bismo sprečili epidemiju mentaliteta starleta, potrebno je da kolektivno naučimo da razlikujemo ljubav od zaljubljivanja i da odustanemo od opojnog mita da ljubav donosi sreću.