Koncentrisanje na održavanje ravnoteže na visokim štiklama pomaže da bolje razmislimo o tome na šta ćemo novac da potrošimo i da "pametnije" biramo stvari.

Istraživanje je pokazalo da dok se fokusiramo na to da održimo ravnotežu više razišljamo o alternativama proizvoda koje bismo kupili i biramo najbolji mogući proizvod, umesto najjeftinijeg ili koji bismo najradije odabrali.

Profesor marketinga Džefri Larson i Deron Bileter sproveli su studiju u kojoj su ispitivali odnos između fizičkog osećaja i odluka koje donosimo prilikom kupovine.

"Ako trošite previše novca u kupovini, trebalo bi da razmislite o tome da obujete cipele na visoku štiklu kada idete u šoping", rekao je Larson.

Ipak, štikle nisu jedini način da se uštedi novac. Istraživači su ispitivali i kakve odluke o kupovini donose potrošači kada stoje na jednoj nozi, igraju igricu dok razmišljaju o tome šta će da pazare ili sede "zavaljeni" u stolici dok kupuju putem Interneta.

Bileter naglašava da ljudi treba da razmisle o tome kako fizički osećaj utiče na njihove odluke u šopingu: "Treba da sednemo na trenutak i razmislimo: 'Da li ja ovo stvarno želim ili cipele koje nosim utiču na moj izbor'?"