Pesme koje imaju između 50 i 80 "bitova" u minuti, pomažu mozgu da bolje uči i da lakše pamti informacije koje dobija. Pop pesme ispunjene emocijama, kao što je npr. "Firework" Keti Peri, dovode do osećanja uzbuđenosti, što povećava kreativnost.

Klinički psiholog dr Ema Grej kaže da je važno izabrati odgovarajuću muziku u odnosu na sadžaj onoga što neka osoba uči, jer će se na taj način poboljšati koncentracija.

Britanski naučnici tvrde da slušanje pesama Majli Sajrus ili Džastina Timberlejka u toku procesa učenja, ima umirujuće efekte na mozak i da pospešuje razmišljanje.

Iako ovo možda nije najsrećniji izbor muzike za opuštanje, dr Grej smatra da nežne pop i rok pesme koje povećavaju uzbuđenje, posebno dobre rezultate imaju u toku učenja engleskog jezika i umetnosti.

Sa druge strane, dr Grej tvrdi da je za bolje rezultate iz matematike, dobro slušati klasičnu muziku u toku učenja. Kako su pokazali rezultati istraživanja koje je sprovela o uticaju muzike na učenje, učenici koji su slušali klasičnu muziku u toku procesa učenja, imali su u proseku 12 odsto bolje rezultate na testovima iz matematike.

Razlog tome je melodija klasične muzike, koja pomaže učenicima da bolje pamte informacije i da mogu vremenski duže da uče.

Leva strana mozga je naučila da obrađuje informacije i rešava probleme, što su ključne veštine potrebne za nauku i učenje jezika.

Ovo istraživanje je pokazalo da npr. pesma "Mirrors" Džastina Timberlejka podstiče razmišljanje i pospešuju pamćenje.

"Muzika ima pozitivne efekte na mozak. Za logičke predmete, kao što je matematika, muzika treba da umiri um i poboljša koncentraciju, dok za učenje
predmeta koji zahtevaju kreativnost, muzika treba da reflektuje emocije koje neko želi da izrazi", rekla je dr Grej.