Za prvih devet meseci ove godine prodato je tek nešto više od 16.000 novih automobila u Srbiji, a recimo, 2008. u istom periodu, u godini kada je ekonomska kriza tek pripretila, prodato je oko 46.000 vozila!

Zato i ne čudi da je nedavno, južnokorejska kompanija KIA ponudila prodaju svojih automobila na kredit bez učešća i bez kamate, na 60 mesečnih rata. Pri tome ista kuća nudi i popuste do 2.000 evra za vozila kojih ima na lageru!

"Fijat automobili Srbija" su još za vreme martovskog sajma automobila obezbedili "subvenciju", kažu, iz sopstvenih izvora od 3.000 evra za model "500 L" uz, doskoro najnižu kamatu na tržištu od dva odsto.

Većina uvoznika je marže skresala na minimum, a kupcima nude brojne pogodnosti, od besplatnog kasko osiguranja, produžene "potpune fabričke garancije", do navigacije, patosnica, besplatnog redovnog servisa za sve vreme trajanja garancije, besplatnih kontrolnih pregleda. Nudi i kreditiranje od pet do sedam hiljada evra beskamatno... Jedan od dilera je čak, doskoro nudio i desetodnevno letovanje u Grčkoj za dve osobe svakom kupcu!

"Svi gledaju nekako da prežive. U pitanju je čista prosta reprodukcija. O zaradi trenutno retko ko i misli. jednostavno, narod nema novca, svi su kreditno prezaduženi a i velika je bojazan od ostajanja bez posla", kaže za "Novosti" predsednik Srpske asocijacija uvoznika automobila Miloš Petrović.

On kaže i da automobili nikada nisu bili jeftiniji, ali da su za prosečni džep srpskog vozača i dalje novi automobili san.

Srbija je jedina zemlja u regionu koja ne stimulipše kupovinu hibridnih, električnih i vozila na TNG, CNG pogon.

"Obećali su svojevremeno subvenciju od 100.000 dinara za prodaju vozila koja emituju manje od 100 grama ugljen monoksida po kilometru, ali su prestali da je isplaćuju, ostali su nam dužni silni novac i sada ćute", ogorčen je i generalni direktor "Tojote Srbija" Slobodan Radojičić.