Sedmi po redu reli vozila na tečni prirodni gas (TPG) - "Plavi koridor", koji je krenuo iz Sankt Peterburga u Rusiji, u prvih sedam dana prošao je kroz Finsku, Švedsku i Dansku i zaustavio se u Nemačkoj, u Hamburgu.
Tu je održan okrugli sto, na kojem su učesnici "Plavog koridora" istakli da korišćenje prirodnog gasa kao goriva, daje presudan doprinos smanjenju emisije ugljen dioksida, u skladu sa ciljevima EU, i smanjenju troškova čineći transportni sistem održivijim.
"U poređenju sa dizel motorima, TPG emituje 25 odsto manje CO2", izjavio je , izvršni direktor NGVRUS i viši stručnjak za izvoz tečnog gasa u Gasprom Eksportu Judžin Pronin.
"Prirodni gas je i jeftiniji od dizela i benzina, ali ta razlika u ceni treba da bude prikazana i na benzinskim pumpama", naveo je on.
Kamioni, lagana vozila i autobusi koji idu na gas krenuli su na putovanje od 16 dana, trebalo bi da pređu 3.900 kilometara kroz devat evropskih drzava, prateći trgovački put stare Hanze. Reli prikazuje prednosti prirodnog gasa kao čistog, bezbednog i pristupacnog goriva, koje ce igrati glavnu ulogu u mobilnosti Evrope.
Rukovodilac sektora za izvoz TPG Gasprom Exprota Igor Majnitski je naglasio da je za Hamburg, kao jednu od najvećih luka u Evropi, pitanje korišćenja TPG u špediciji je veoma važno.
Nemačko tržište vozila na prirodni gas, kao i prateća infrastruktura, su veoma razvijeni. "Sa 920 stanica za prirodni gas, Nemačka ima jednu od najgušćih mreža stanica", izjavio je rukovodilac sektora za razvoj biznisa u Gasprom Germania Timo Vehrs. Ove godine je u Nemačkoj prisutno 100.000 vozila na gas, sa tendencijom da taj broj naraste na 1,4 miliona u 2020. godini.
Kako bi prikazali prednosti upotrebe prirodnog gasa kao goriva, Gasprom, E.ON i oko 20 lokalnih gasnih kompanija, kao i proizvođači vozila, organizovali su reli, koji je prvi put je održan 2008. godine, uz podršku Međunarodne gasne unije, a izdanje iz 2013. je okupilo vozila na prirodni gas (NGV) za trku oko Baltičkog mora.
Reli je uključio i vožnju trajektom od Finske do Švedske, a trajekt je takođe koristio TPG, jer je želja da se prikažu prednosti upotrebe tog goriva, ne samo za transport na kopnu, već i na moru.
Korišćenje prirodnog gasa u transportu nije samo ekološki čistija alternativa u odnosu na konvencionalne energente kada je u pitanju smanjena emisija ugljen-dioksida (do 25), ugljen monoksida (do 80) i azotnih oksida (do 66 odto), već je i jeftinija i bezbednija alternativa. Vozila na prirodni gas za 10 evra mogu da pređu 201 kilometar, dok automobil na benzin može da pređe samo 97, a na dizel 134, za istu količinu novca.