Auto-škole u Srbiji prestale da rade zbog toga što ne mogu da ispune sve zahteve koje predviđa Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja.

Problemi su se javili, između ostalog, i zbog toga što Zakon predviđa da poligon za obuku vozača mora imati 440 kvadratnih metara, učionica 25 kvadratnih metara, a prostorija za administrativne poslove osam. Kako se čini, naveći problem predstavlja propisana veličina poligona, koju samo u Beogradu ne može da ispuni oko 90 odsto škola.

"Auto-škole koje se nalaze na periferiji, možda nekako i mogu da ispune ovaj uslov i prošire svoje poligone, ali za one koje su u centru grada, to je nemoguće", rekli su nam u jednoj beogradskoj auto-školi.

Kako do 25. oktobra, nisu ispunile uslove propisane zakonom, auto-škole su prestale da rade - i to ne samo one koje ne ispunjavaju nove uslove, već sve! Tako će ostati sve dok pripadnici MUP-a ne izvrše proveru svake auto-škole ponaosob, objasnili su nam.

U "Zajednici auto-škola Srbije", saznali smo da je zahtev za dobijanje nove dozvole za rad, do sada predalo oko 300 škola.

"Auto-škole nisu na vreme bile upoznate sa Zakonom i zbog toga nisu imale dovoljno vremena da se prilagode novim uslovima rada. Zakon je zvanično objavljen u Službenom glasniku 25. oktobra, a već narednog dana je stupio na snagu", rekli su nam u "Zajednici auto-škola Srbije".

Kada će auto-škole ponovo početi da vrše obuku kandidata i dalje se ne zna.

"Školama je sada praktično istekla dozvola za rad i dok ne dobiju novu, ne mogu da rade. Međutim, to bi moglo da potraje. Mi smo među prvima podneli zahtev, ali nas još niko iz Ministarstva nije pozvao da zakaže termin kada će doći da provere ispunjavamo li sve uslove", objasnili su nam u jednoj auto-školi u Beogradu.

"Taj proces provere traje prilično dugo, ali kada utvrde da neka škola ispunjava potrebne uslove, novu dozvolu za rad Ministarstvo unutrašnjih poslova će izdati za nekoliko dana. Problem je što, prema informacijama koje mi imamo, većina škola i dalje ne ispunjava te uslove, što nas navodi na zaključak da je problem sistemski".

Međutim, veliki je broj kandidata koji su obuku započeli pre nego što je došlo do zatvaranja. Šta će biti sa njima - da li će oni koji su već prošli deo obuke, morati da je obnove, da li će morati ponovo da plate ?

"Oni koji su prošli deo obuke  mogu da dobiju potvrdu o tome. Ako su, na primer, vozili 15 časova do sada, mogu da dobiju potvrdu i da ostatak tih časova završe u bilo kojoj auto-školi. Pritom, neće morati da plaćaju punu cenu časova, već samo onoliko koliko im je ostalo do kraja  obuke", objasnili su nam u auto-školi.

Takođe, novi kandidati mogu da se upišu, ali obuku će započeti tek kada škola koju su odabrali, dobije novu dozvolu za rad.