Do takve situacije došlo je zbog vakuuma nastalog promenom starih i donošenjem novih, zahtevnijih tehničkih uslova za obavljanje ove delatnosti, koje su dovele da 26. oktobra, kada je stupio na snagu novi Pravilnik koji te uslove propisuje, gotovo sve auto-škole u Srbiji prestanu da rade u jednom danu.

Predstavnik te komore, Petar Rašeta, saopštio je na konferenciji za novinare da je "sporan" pravilnik MUP doneo 25. oktobra, a stupio je na snagu dan kasnije, tako da su sve auto-škole u zemlji imale samo jedan dan da pokušaju da ispune uslove koji se od njih traže.

"MUP insistira na više nerealnih zahteva, od kojih neki predviđaju da auto-škola, koja obavlja obuku u svim kategorijama, mora da ima 17 vozila u vlasništvu, dok istovremeno ima propisanu obavezu da zaposli samo tri radnika u stalni radni odnos", rekao je Rašeta za "Novosti".

Od auto-škola se, takođe, očekuje da izgrade poligon prema novim propisima koji bi, ako se primene svi standardi, trebalo da košta nekoliko stotina hiljada evra, što finansijski ne može da podnese nijedna auto-škola, naveo je Rašeta.

Zbog nastale situacije kandidati koji su prošli obuku ne mogu da polažu vozački ispit, a oni koji žele da započnu obuku moraju da putuju često i po nekoliko stotina kilometara daleko u neku od atuo-škola koje trenutno imaju dozvolu za rad, ukoliko u mestu u kojem žive nema škole koja radi, istakao je Rašeta.

Predstavnici Privredne komore auto-škola Srbije uputili su pismo i predsedniku Vlade Srbije, Ivici Dačiću, povodom ovog problema, a o tom dopisu su upoznali i prvog potpredsednika vlade, Aleksandra Vučića, Ministarstvo saobraćaja, Agenciju za bezbednost saobraćaja, Ministarstvo privrede i Ministarstvo rada, predočio je Rašeta.

Rašeta je najavio da će, ukoliko nadležni u MUP-u ne budu uvažili njihove primedbe i do rešenja ne dođu kompromisom, članovi ove organizacije organizovati protestnu vožnju ulicama Beograda i Srbije zbog blokade njihovog rada.