U proteklih 20 godina, prosek veličine ženskog stopala porastao je sa broja obuće 37,5 na broj 39. Dame koje nose nešto veći broj obuće često imaju problem da nađu obuću odgovarajuće veličine u radnjama.

Rezultat toga je, kako je pokazalo istraživanje, da 72 odsto žena zbog toga osećaju frustraciju, njih 29 odsto su očajne zbog toga, 27 odsto devojaka je sramota jer nose obuću veću od prosečne, a 22,5 odsto njih zbog toga imaju manje samopouzdanja kada treba da kupe obuću.

Najgore se osećaju one koje nose broj obuće veći od 40, zbog čega je njih 42 odsto reklo da je kupovina obuće za njih toliko negativno iskustvo da ih dovodi do suza.

Od dama koje imaju neprijatna iskustva, a koje nose broj obuće veći od 42, 28 odsto njih prestalo je da u radnjama traži odgovarajuću veličinu kako bi izbegle podsmeh, a 71 odsto devojaka ide toliko daleko da kupuju manji broj obuće, kako ne bi prolazile kroz tu "sramotu".

Mnoge devojke smatraju da veliko znači i lepo, ali ne i kada je reč o obući. Zbog toga 55 odsto žena kaže da su modeli obuće koji se proizvode u njihovoj veličini često démodé, 34 odsto njih smatra da nisu ženstveni, a 35 odsto devojaka kaže da nemaju puno izbora kada je reč o modelima i boji obuće.

Polovina žena koje su učestvovale u istraživanju otkrile su da su često bile predmet podsmeha i ponižavanja zbog veličine svog stopala.

Čest naziv kojim se ovim ženama podsmevaju su "klovnovske noge", što je i razlog zašto je više od četvrtine učesnica istraživanja koje je sproveo proizvođač cipela "Aper strit šu", slagalo kada je reč o broju obuće koje nosi.