Analiza koju je sproveo sajt polovniautomobili.com, pokazuje koji polovni automobili su kod nas najtraženiji, koliko koštaju modeli u zavisnosti od godišta, koje su najtraženije kubikaže, tipovi goriva, karoserije i boje.

Iako je 2013. godina po mnogim pokazateljima bila najteža godina za prodaju automobila od početka krize, tržište polovnih automobila ipak je bilo "aktivnije" od tržišta novih. To je i razumljivo jer se za manju svotu novca mogu pronaći relativno dobri polovni automobili.

Još jedan pokazatelj da su u Srbiji "nemci" najpopularniji jeste to što je među top 10 najtraženijih marki, pet iz ove zemlje. Kupci najviše traže "folksvagen", zatim "opel", "audi", i "BMW".

Na petom i šestom mestu po interesovanju nalaze se proizvođači koji nisu iz Nemačke, već iz Italije i Francuske. Reč je o markama "fiat" i "reno".

Zanimljivo je da je sedmom mestu "mercedes benc" koji je zapravo najmanje tražen među nemačkim automobilima. Za njim slede "pežo" i "ford", a deseto mesto praktično dele "alfa romeo" i "sitroen".

Zanimljivo je da gotovo podjednako interesovanje vlada za vozila marke "jugo" i "mazda", a nešto traženija je "tojota", što je još jedan dokaz da japanski polovni automobili i dalje nisu popularni na našem tržištu.

Najtraženiji modeli polovnih automobila

Od 15 najtraženijih modela automobila u Srbiji, devet su nemačke proizvodnje. Posebno je zanimljivo da se "golf 2" još uvek prilično traži, čime se dokazuje da je naše tržište zaista "zaljubljeno" u ovaj automobil i da smo prema toj ljubavi odmah iza Bosanaca.

Najtraženiji polovnjak je "audi A4", zatim "fiat punto", "golf 4", "BMW" serija 3, na petom mestu je "golf 2". Odmah iza po traženosti nalaze se "audi A6", "reno megan", "fiat stilo", "pasat B5.5", a na desetom mestu je "opel astra G". Jedanaesti najtraženiji polovni automobil u Srbiji je "golf 5", zatim "reno klio", "ford fokus", "pežo 307", a na 15. mestu je "golf 3".

Kada je reč o kubikaži, tu se situacija nije drastično promenila od prošle godine. Još uvek su najtraženija vozila do 1600 kubika (kojih na tržištu ima oko 20.000) i 2000 kubika (ima ih oko 23.000).

Izgleda kao da svi čekaju da se konačno liberalizuje državna uredba koja je po mnogima prilično nelogična jer se registracija za vozila preko 2000 kubika plaća znatno više. Otuda i ne čudi slabo interesovanje kupaca za takva vozila što se direktno odražava i na ponudu u kojoj trenutno vozila preko 2000 kubika ima svega oko 6000.

"Dizelaši" u Srbiji znatno popularniji od "benzinaca"

Vrlo je zanimljivo da je oko 60 odsto potražnje za automobilima sa dizel motorima. Oko 20 odsto je potražnja za onim koji imaju kombinaciju benzina i gasa, a svega 10 odsto kupaca traži "čistokrvne benzince".

Razlika u ceni između "dizelaša" i "benzinca" može biti i oko 1000 evra u korist benzinaca. Dizelaši su skuplji što može značajno uticati na odluku kupca. Benzinci su sa druge strane jeftiniji za održavanje.

Uglavnom volimo limuzine, metalik sivu boju i petoro vrata

Limuzine su u Srbiji najtraženije karoserije. Otuda ih je i najviše u ponudi na tržištu, oko 42 odsto. Zatim su tražene hečbek varijante 23 odsto, a za njima slede karavani 17 odsto i ostali (suv, kupe, kabriolet, pick up).

Takođe, znatno veće interesovanje vlada za automobile sa 4/5 vrata (75 odsto) u odnosu na ona sa 2/3 (25 odsto). Sa petoro vrata u ponudi je oko 33.000 automobila a sa troje oko 10.500.

Najzastupljenija boja na tržištu je metalik siva (30 odsto), zatim metalik crna (13 odsto), metali plava (10 odsto), bela (8,5 odsto), crvena (5,5 odsto).