"Bez obzira što nema kiše i snega, veoma je važno da vozila budu ispravna, kao i da imaju sve četiri zimske gume, zbog smanjene vidljivosti i klizavog kolovoza", rekao je Tanjugu direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović.

On je dodao da je u takvim uslovima potreban veći oprez vozača i pešaka i strogo poštovanje saobraćajnih propisa. Vozači bi trebalo da povećaju rastojanje između vozila najamanje dva do tri puta nego što je to potrebno u redovnim uslovima i da dosta sporije voze u krivinama.

Jovanović je rekao da bi polovinom ove godine trebalo da stupi na snagu novi pravilnik koji predviđa strože tehničke preglede vozila i uslove za firme koji ih obavljaju.

"Malo se pažnje posvećuje tom problemu i mora da se prekine praksa da tehnički pregled prolaze i neispravna vozila", dodao je Jovanović.

Direktor sektora za održavanje javnih puteva i rukovodilac Štaba zimske službe Puteva Srbije Zoran Stojisavljević je rekao Tanjugu da je neprilagođena brzina glavni uzrok nesreća na putevima kada ima magle.

Putevi Srbije su, kako je rekao, u prethodnih mesec dana, zbog čestih saobraćajnih nezgoda zbog magle, sredili kompletnu saobraćajnu signalizaciju na kritičnim deonicama, onako kako je to projektima predviđeno.

"Sve to može da da rezultate, ali neće biti dovoljno ako se učesnici u saobraćaju ponašaju na isti način", naglasio je Stojisavljević.

On je rekao da su Putevi Srbije pored sprovođenja redovnih mera naručili početkom godine projekat dopunske saobraćajne signalizacije na kritičnim deonicama autoputeva u Srbiji na kojima ima magle. Taj projekat, prema njegovim rečima, obuhvata postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, obeležavanje polutačaka ili tačake na kolovozu pored kojih će na tablama biti ograničenje brzine.

Na primer, između zaustavne i vozne trake biće iscrtane bele tačke sa rastojanjem od 32 do 35 metara i ukoliko vozač kada je magla vidi dve tačke ograničenje brzine će biti 60 kilometara na čas, a ukoliko vidi jednu tačku 40 km/h, naveo je Stojisavljević.