
Prethodne godine ukupno su testirana 33 vozila, a kriterijumi su bili zaštita odraslih putnika, dece, pešaka i bezbednosna oprema koju ta vozila imaju.
Prema informacijama koje je AMSS dobio od Euro NCAP, osim kineskog automobila, najbolji u svojim kategorijama su "reno zoi" klase supermini, "leksus is 300h" klase veliki porodični auto, "kia karens" i "ford turneo konekt" klase malo višenamensko vozilo, "džip čiroki" klase malo terensko vozilo sa pogonom na sva četiri točka i "maserati" klase "egzekjutiv".
Prošle godine Euro NCAP je unapredio sistem ocenjivanja zaštite dece u vozilu u skladu sa najnovijim usaglašenim standardima njihove bezbednosti.
Istovremeno, Euro NCAP je kao jedan od segmenata ocenjivanja počeo da testira i inteligentne sisteme za regulisanje brzine kretanja vozila koji nisu obavezna oprema.
"Ove godine, pored postojećih testova, predstavljaćemo i rezultate testova novih sistema za izbegavanje sudara, kao što su autonomno hitno kočenje, pomoć za vožnju u istoj traci i upozorenje pri prelasku u drugu", rekao je generalni sekretar organizacije Euro NCAP Majkl van Ratingen.
On je izrazio nadu da će te nove tehnologije unaprediti nivo bezbednosti svih učesnika u saobraćaju širom Evrope, saopštio je AMSS.