U pismu upozorenja, koje je prvi korak prekršajnog postupka, Komisija zahteva da Nemačka u potpunosti poštuje propise, nakon što su vozila nemačkog proizvođača koja nisu proizvedena u skladu sa zakonima EU puštena u prodaju na tržište EU.

Prošlogodišnjom direktivom EU predviđeno je da se u svim novim tipovima automobila upotrebljava HFO 1234yf, manje štetno sredstvo za hlađenje od supstance R-134a, koja je ranije u automobilskoj industriji važila za standard.

"Dajmler", međutim, i dalje koristi R-134a, navodeći da je testiranjem utvrdio da zbog novog sredstva HFO 1234yf prilikom eventualne nesreće može doći do curenja iz sistema, što povećava rizik od požara.

Proizvođači HFO 1234yf, američki hemijski giganti Dupont i Hanivel, odbacuju tvrdnje nemačke kompanije.

"Dajmler" je u Nemačkoj dobio posebnu dozvolu da nastavi sa upotrebom starog sredstva. Berlin ima rok od dva meseca da odgovori na pismo Komisije, ili ga očekuje sudski postupak.