
Sa druge strane, ono što označava izraz "kul" može da varira u odnosu na različite društvene grupe, pa je tako nekima kul džez, nekima indijska, elektronska muzika...
Ipak, promenljivost vrednosti kojom označavamo nešto što je kul, a i sam izraz najviše su povezani sa modom.
"Kul", kao termin, potiče još iz Prvog svetskog rata, a kao koncept ili ideologija, ima korene u boemskoj subkulturi, džez muzici i afro-američkom getu, gde je usvojen kao "odbrana od predrasuda".
Pripadnicima ovih grupa, kul je predstavljalo nešto što podstiče ljude da se razlikuju – da slušaju muziku koja nije popularna, oblače se van modnih trendova, nose različite frizure... Jednostavnije rečeno, na početku je ideja "biti kul" značila mirnu pobunu, pokušaj izdvajanja.
Danas, u 21. veku, kada nema jače sile od konzumerizma, stvari stoje nešto drugačije.
Kreacije najpoznatijih modnih dizajnera često se opisuju kao inovativne, one koja krše pravila, pa samim tim i pomalo "buntovničke". Međutim, čak i "krpice" dizajnera koje deluju drugačije, nakon nekog vremena počinju masovno da se proizvode u mašini modne industrije, čime gube svoju sposobnost da se izdvajaju.
Dakle, postoje dve vrste kul stvari – prve su one koje se uklapaju u trenutne modne trendove, a druge su one koje ne podležu u potpunosti diktaturi modnih trendova, a istovremeno nisu ni demode.