Izraz "kul" predstavlja reč koja se češto upotrebljava kako bi se istakla vrednost određene stvari u savremenom društvu. To je, istovremeno, i promenljiva vredsnot - nešto što nam se danas sviđa, već sutra nam se možda neće dopadati, mada ima stvari koje dugo vremena ostaju u trendu. Glumica Vanesa Braun smatra da naočare predstavljaju takvu oznaku za trend, odnosno da su one kul u bilo kom vremenu.

Sa druge strane, ono što označava izraz "kul" može da varira u odnosu na različite društvene grupe, pa je tako nekima kul džez, nekima indijska, elektronska muzika...

Ipak, promenljivost vrednosti kojom označavamo nešto što je kul, a i sam izraz najviše su povezani sa modom.

"Kul", kao termin, potiče još iz Prvog svetskog rata,  a kao koncept ili ideologija, ima korene u boemskoj subkulturi, džez muzici i afro-američkom getu, gde je usvojen kao "odbrana od predrasuda".

Pripadnicima ovih grupa, kul je predstavljalo nešto što podstiče ljude da se razlikuju – da slušaju muziku koja nije popularna, oblače se van modnih trendova, nose različite frizure... Jednostavnije rečeno, na početku je ideja "biti kul" značila mirnu pobunu, pokušaj izdvajanja.

Danas, u 21. veku, kada nema jače sile od konzumerizma, stvari stoje nešto drugačije.

Kreacije najpoznatijih modnih dizajnera često se opisuju kao inovativne, one koja krše pravila, pa samim tim i pomalo "buntovničke". Međutim, čak i "krpice" dizajnera koje deluju drugačije, nakon nekog vremena počinju masovno da se proizvode u mašini modne industrije, čime gube svoju sposobnost da se izdvajaju.

Dakle, postoje dve vrste kul stvari – prve su one koje se uklapaju u trenutne modne trendove, a druge su one koje ne podležu u potpunosti diktaturi modnih trendova, a istovremeno nisu ni demode.