U Srbiji se uprkos sve manjoj prodaji novih automobila svake godine proda oko 1.500 automobila iz takozvanog "premijum segmenta".
"Premijum segment se zadrži uvek negde na ukupno 1.500 vozila, bez obzira na to da li je godišnja prodaja dobra - 60.000 vozila ili je nekih dvadesetak hiljada. Tako da mi uvek kažemo prodaje se 500 'audija', 500 BMW, 500 'mercedesa'", rekao je Tanjugu predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović.
On kaže da je i ove godine otprilike toliko prodato tih automobila, iako je tokom 2013. prodato svega oko 20.000 novih vozila i to treću godinu zaredom.
"U 2013. je prodaja bila lošija za oko šest odsto u odnosu na 2012. koja jebila jedna od lošijih godina za trgovce novim automobilima. Takođe, prodaja novih automobila u Srbiji je krenula veoma loše u 2014. godini, čak za oko 50 odsto slabije nego u istom periodu 2013. Onaj ko ima novac uvek vozi luksuzni brend. Može da se desi da promeni 'mercedes' za 'audi' ili 'audi' za BMW, ali sigurno neće kupiti neki jeftiniji brend", dodao je Petrović.
Prema njegovim rečima, "trgovce novih automobila najviše trenutno opterećuje nepravedno uvedena ekološka taksa za otpad, koju plaćaju jedino uvoznici novih automobila".
"Trošak kada se uvozi novi auto je 12.000 dinara po toni i to se naplaćuje odmah. Na primer jedan prosečan prodavca ima 500 automobila godišnje i mora da plati godišnje 50.000 evra ekološku taksu", rekao je Petrović.
Na primer, "Fijat" i "Škod"a su u Srbiji približno prodali prošle godine po 4.000 vozila, što je trošak za ekološku taksu od po pola miliona evra, napomeno je on.
"To uvoznici polovnih automobila ne plaćaju. Naša inicijativa je da ukoliko ne možemo da odložimo naplatu te takse da je makar razdelimo na desetak godina, pa da se plaća kroz registraciju, kao i da se uvede za uvozne stare ili polovne automobile koji su pri kraju svog životnog veka", rekao je Petrović.
Prema njegovim podacim, u Srbiju je prošle godine uvezeno više od 100.000 polovnih automobila.