Podatak da je prošle godine u Srbiji prodato tek nešto više od 20.000 novih automobila, a da je uvezeno preko 100.000 polovnih vozila, naterao je i ovlašćene uvoznike i dilere da razmisle o proširenju delatnosti.
"Daleko od toga da mi imamo nešto protiv uvoza polovnih vozila iz inostranstva. Štaviše, realno je da ćemo i mi započeti sa uvozom sertifikovanih polovnih vozila iz ponude naših principala iz inostranstva" rekao je za "Novosti"predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović.
On tvrdi da će se time popraviti starost voznog parka u Srbiji koji je vremešniji od 15 godina, a samim tim će se i povećati i bezbednost i zaštitia čovekove okoline ako se uvoze vozila sa većim "Euro" normativom.
"Naša jedina želja, kada je u pitanju uvoz polovnjaka, je da se on dovede u neke legalne okvire", istakao je dr Petrović.
"Nama je najbitnije da se ta vozila koja dolaze sa kilometražom koja je veoma diskutabilna, tehnički provere od strane ovlašćene institucije. Nakon ove provere izdavao bi se sertifikat, tako da kupac bude svestan svih nedostataka ovog automobila što bi sprečilo prevare. Jednostavno, smatramo da nije dobro da država pravi negativnu selekciju i da nama, koji poslujemo legalno, brojnim taksama i nametima oduzima mogućnost da se razvijamo i širimo dok se oni koji posluju kroz rupe u zakonu praktično nagrađuju".
Staro za novo
Kao jedan od predloga srpskih uvoznika državi Srbiji razmatra se uvođenje sistema "staro za novo" što bi, uz naplaćivanje PDV-a samo na razliku u ceni, omogućilo i lakšu kupovinu novih vozila.
"Pri tome mislimo da otkupljena vozila popravimo originalnim delovima na koje država ne bi naplaćivala porez, ali bi inkasirala PDV od prodaje tih automobila za koje bi uvoznici garantovali tehničku ispravnost", kaže dr Petrović.