U Češkoj i dalje ima registrovanih oko 16.000 automobila "škoda 1000MB", ali su na putevima, ipak, retkost.
Prosečna starost "MB" modela je oko 48 godina, a ove nedelje se navršava 50 godina od prvog predstavljanja "škode MB".
To je bio prvi prvi model češkog proizvođača s motorom u zadnjem delu automobila i pogonom na zadnjim točkovima. Do 1969. godine kroz kapije fabrike u Mladoj Boleslavi je izašlo 443.000 modela "1000 MB".
Taj automobil je poslednjih godina postao predmet interesovanja kolekcionara. Pogodnost modela kao oldtajmera je, prema rečima jednog od vlasnika Pavela Janačeka, njegova relativna dostupnost i dovoljno rezervnih delova.
Cena vozila počinje od oko 30.000 kruna (1.100 evra) , ali može dostići i nekoliko stotina hiljada kruna u slučaju kompletno renoviranih ili raritetnih verzija, kao što je, na primer, "kupe MBX". Proizvedeno ih je svega oko 2.500 primeraka, i od tog broja postoji samo nekoliko desetina do kojih praktično ne može da se dođe. Ako se i nađu, radi se ili o olupini, ili košta od pola miliona kruna (18.000 evra) naviše.
"Mnogi zainteresovani za oldtajmer 'MB' žele ga iz nostalgije, jer je u svakoj porodici bio poneki primerak", kaže Janaček.
Popularni među oldtajmerima su i naredni modeli s motorom u zadnjem delu, "škoda 100" i "škoda110", dok njihovi naslednici iz osamdesetih godina ne mogu da računaju na takvu omiljenost.
Još devedesetih godina "škoda 1000 MB" nije bila retkost na putevima. Veliku štetu je ovom modelu nanelo "čišćenje" centralnog registra vozila 1999. godine, zbog uvođenja obaveznog osiguranja. Tada je iz registra izbačeno više od 160.000 starih "škoda".