Agencija za bezbednost saobraćaja emitovala je spot u okviru kampanje za bezbednost pešaka u saobraćaju koji je, može se reći, više nego neobičan. Na kraju spota, vozačima je poslata poruka: "Primeti pešaka pre nego što ga udariš".
"Poruka je izričito diskriminativna, jer implicira da je dozvoljeno udariti osobu. U ovakvim situacijama, u kojima je reč o bezbednosti, poruke bi trebalo da umanjuju agresiju, jer je važno misliti o tome da ne udariš, ne povrediš, ne činiš loše drugima", istakla je Svenka Savić.
Ona je dodala da bi u oblasti bezbednosti trebalo voditi računa da se ne podstiče agresija. Isto Takođe, kako smatra profesorka Savić, trebalo bi voditi i računa o rodno senzitivnom govoru, što takođe, kako je ocenila, u ovoj poruci nije ispoštovano, piše rtv.rs.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja kažu da mogu da se slože sa konstatacijom da u reklamnom spotu ima dvosmislenosti. Ipak, naglašavaju da je svakako ideja bila da se skrene pažnja vozačima da primete pešake, ali ne i da ih udare.
Kako kažu, za snimanje ovakvih video poruka Agencija angažuje marketinške i produkcijske kuće i to u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. U ovom slučaju angažovana je produkcijska kuća "Samaljot prodakšn" iz Beograda kojoj je za ovu uslugu plaćeno 621.863 dinara. Ugovor o snimanju ovog spota sa kućom "Samaljot production" Agencija je potpisala 2013. godine, kada i ugovor o snimanju video spota u kampanji o bezbednosti biciklista u saobraćaju koji je koštao 610.000 dinara.
Direktor "Samaljot prodakšn" Marko Popović za RTV je rekao da u ovoj produkcijskoj kući svaki slogan prekontroliše lektor, ali da konačnu reč daje klijent, kao i za sve segmente njihovog rada.
"I u ovom slučaju naš lektor je pogledao slogan i ceo materijal je poslat Agenciji za bezbednost saobraćaja koja je odobrila naš rad. Nisam stručnjak za jezik, pa ne bih na taj način komentarisao da li se ovde radi o grešci ili ne. Moje laičko mišljenje je da to nije greška", kazao je Marko Popović.