Kompanija Telekom Srbija nastavlja kampanju "Kada voziš, parkiraj telefon!" edukacijom kragujevačkih srednjoškolaca o odgovornoj upotrebi mobilnih telefona u vožnji.
"Često smo nesvesni sasvim očiglednih opasnosti, kao što je korišćenje telefona tokom vožnje. Ovom kampanjom želimo da upravo probudimo takvu svest, svest o mogućim opasnostima, pre svega kod mladih koji tek počinju da voze i da formiraju svoje navike. Uvereni smo, takođe, da je bolje delovati preventivno, odnosno upućivati buduće vozače u ono što je ispravno i bezbedno, kako ne bi morali da ispravljaju pogrešne navike. S tim ciljem smo organizovali predavanje u Novom Sadu, Beogradu, Požarevcu, a evo sada u Kragujevcu, zajedno sa našim partnerima i nadamo se da će polaznici predavanja preneti ove pouke drugima u svojoj okolini. Pored smanjenja broja nezgoda, to će biti najveći uspeh ove kampanje koja je već naišla na odličan odjek u široj javnosti", izjavila je Ivana Filipović iz Telekoma Srbija.
Prema istraživanjima, razgovor telefonom tokom vožnje povećava rizik od nastanka nezgode četiri, a pisanje i čitanje SMS poruka čak osam puta, jer je pažnja vozača preusmerena sa saobraćajne situacije, a vreme potrebno da vozač reaguje na određene situacije u saobraćaju povećano. Neki istraživači u ovoj oblasit porede korišćenje mobilnog telefona sa dejstvom alkohola od najmanje 0,8 mg/ml. Osim što reaguju sporije, vozači koji koroiste telefon tokom vožnje ne zapažaju veliki broj detalja i situacija iz okruženja, što za posledicu ima nastanak saobraćajne nezgode.
"Mladi ljudi su najugroženija, ali i najopasnija kategorija učesnika u saobraćaju. Upravo zato, ali i iz razloga to su oni u životnom dobu u kojem stiču stavove koje zadržavaju celog života, edukacija mladih o značaju bezbedne upotrebe mobilnog telefona tokom vožnje od izuzetnog je značaja", izjavio je Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Kampanja "Kada voziš, parkiraj telefon!" je naišla na opštu podršku javnosti, kako preko društvenih mreža tako i nizom nagrada: nagrada TABOO magazina "Snaga kreativnosti" za najbolji CSR projekat, Noć reklamoždera – priznanje za najbolju neprofitnu kampanju, tri nagrade od Udruženja za tržišne komunikacije Srbije: za najbolju neprofitnu kampanju, najbolji spot i najbolje digitalne komunikacije u kampanji. Kompanjija Telekom Srbija, radeći na podizanju svesti o odgovornoj upotrebi mobilnih telefona tokom vožnje, uoči prvomajskih praznika, a povodom Nedelje prevencije povreda u saobraćaju, svojim postpaid korisnicima poslala je poruku sa upozorenjem da odgovorno koriste mobilni telefon tokom vožnje.