Prema rečima Uroša Erčevića, pokretača ove inicijative koja je brzo dobila podršku ostalih uvoznika, jedan od glavnih razloga za osnivanje Udruženja je to što se prilikom donošenja propisa i uredbi u vezi sa tržištem polovnih automobila, državne institucije ne konsultuju sa uvoznicima kojih se te odluke direktno tiču, niti njihove predloge i inicijative uzimaju u obzir.

Uvoznici kažu da shvataju nameru države da uvede red u ovu oblast, što i oni podržavaju, ali sa druge strane tvrde da to nije moguće uraditi preko noći donošenjem uredbi koje unose pometnju na tržište, zastoje u prodaji, neplanirane finansijske troškove i na kraju štete krajnjim kupcima, piše sajt "Polovni automobili".

Samo ove godine uvedeno je niz odredbi koje su uzdrmale tržište i zbunile i prodavce i kupce. Počelo je primenom AMSS kataloga za procenu vrednosti vozila, nastavilo se uvođenjem propisa za kontrolu automobila prilikom uvoza koju rade Agencija za bezbednost saobraćaja, Auto-moto savez Srbije i nekoliko fakulteta u zemlji, da bi ovih dana započela naplata ekološke takse od 12.000 dinara po toni automobila. Sve ovo u značajnoj meri otežalo je poslovanje prodavcima, ali dovelo u nezavidan položaj i kupce jer će krajnje posledice, kroz povećanje cene vozila usled ovih mera, osetiti oni.

Iako niko ne poriče da je potrebno urediti tržište polovnih automobila, država sa druge strane nema razumevanje za inicijative koje potiču od uvoznika, kako onih koje se tiču poboljšanja već donetih mera, tako i onih koje još uvek ne postoje, ali je njihovo donošenje u interesu svih.

Imajući sve ovo u vidu, uvoznici polovnih automobila odlučili su da formiraju svoje Udruženje koje bi trebalo da bude sagovornik i partner državi prilikom donošenja propisa jer, kako tvrde, samo na taj način ova oblast može biti uređena, a krajnji kupci zadovoljni.