“Tojota” je krajem prošle godine najavila da će u sklopu prelaska na "zelenu" proizvodnju, koja manje zagađuje okolinu i troši manje resursa, od 2015. početi masovnu produkciju automobila na vodonik.

Jedan od direktora “Tojote”, Satoši Ogiso, izjavio je da to neće biti automobil na lizing, kojim se voze zvaničnici i slavne ličnosti, već auto "za svaki dan za obične ljude".

Svi vodeći proizvođači automobila, uključujući “Dženeral motors” i “Dajmler”, decenijama rade na automobilima koji kao gorivo koriste vodonik.

Stručnjaci ocenjuju da će vlade zemalja koje budu imale na ulicama takva vozila, morati da mnogo ulože u pumpe za punjenje kola vodonikom.

Skeptici kažu da će pumpe sa vodonikom biti još skuplje od onih za električne automobile, kao i da će biti potrebni novi i bezbedniji načini za proizvodnju, skladištenje i prevoz vodonika.

Kao prednosti vozila na vodonik, japanski stručnjak za automobile Koićiro Imoto navodi da se pune mnogo brže, kao obični automobile benzinom i da mogu da pređu više kilometara bez punjenja nego električni.