Ljudi jedu dvostruko više dok gledaju akcione filmove u odnosu na filmove drugih žanrova čija se radnja sporije odvija, pokazala je nova studija.

Prilikom sprovođenja istraživanja, grupa učesnika kojoj su date kokice i piće, pojela je dva puta više grickalice u odnosu na ljude koji su gledali neki šou program.

Ranije sprovedene studije pokazale su da televizija može da utiče na to da ljudi više jedu. Isti je slučaj i sa drugim aktivnostima koje nam odvlače pažnju sa hrane - čitanje, slušanje radija ili komunikacija sa osobama sa kojima jedemo.

Ovo istraživanje analiziralo je da li sadržaj televizijskog programa može da utiče na količinu hrane koju ćemo pojesti.

Autori studije ispitivali su kako tehničke stvari koje se tiču programa - koliko se često menja ugao snimanja kamerom, kao i varijacije zvukova, utiču na količinu grickalica koju gledaoci pojedu tokom gledanja sadržaja.

U studiji je učestvovalo 94 studenata, starosti 20 godina, od kojih su 57 bile devojke. Oni su bili podeljeni u grupe i gledali su 20 minuta TV programa, a bili su nasumično izložni sadržaju triju različitih TV kanala.

Prva grupa učesnika gledala je akcioni film The Island, dok je druga gledala emisiju "Čarli Rouz", a treća grupa je gledala takođe film The Island, ali sa isključenim tonom, kako bi se ispitao i uticaj zvuka.

Svim učesnicima studije date su jednake količine kokica, soka, šargarepe i grejpfruta za grickanje tokom programa.

Rezultati su pokazali da su najviše grickalica pojeli oni koji su gledali akcioni film sa zvukom, jer to najviše odvlači pažnju sa hrane. Naučnici naglašavaju da je ova grupa učesnika pojela gotovo dvostruko više hrane u odnosu na grupu koja je gledala "tokšou" emisiju.

Grupa učesnika koja je gledala akcioni film sa isključenim tonom, takođe je pojela više hrane od druge grupe učesnika.

Zaključak istraživača je da "što smo više fokusirani na sadržaj koji gledamo, odnosno što nam on privlači više pažnje, to unosimo više hrane u organizam. Akcioni filmovi i 'napeti' prateći zvukovi neprijatelji su dijete".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.