Bilo je samo pitanje vremena kada će legendarni proizvođač iz Milvokija da napravi ovakav iskorak u cilju osvajanja novih korisnika u Brazilu, Aziji i među mlađom populacijom širom sveta. Nakon promocije na sajmu u Milanu i Madridu, "Harli Dejvidson strit 750” stigao je i u Srbiju.
Novi, najkompaktniji "harli” nastavlja liniju "sportstera”, manjih i okretnijih motocikla sa manjom kubikažom, ali i cenom. Sa samo 222 kilograma težine, novi "strit 750” napravljen je da se snalazi u gradskim gužvama, uz veću agilnost i ugao okretanja, piše "Politika".
Uži raspon volana sa retrovizorima, kratak međuosovinski razmak od 1.534 milimetra, komande pomerene unapred i skoro 10 centimetara niža, ali uspravnija pozicija sedenja, kako bi sa obe noge mogli da tu upravljivost i "overite” izvlačenjem iz saobraćajnih gužvi.
Upravo kolapsi na saobraćajnicama oblikovali su ideju o dvocilindričnom "Ve-tvin” agregatu od 750 kubika, hlađenom tečnošću, koji će da otrpi i "kreni-stani”, pod suncem i 40 stepni Celzijusa, saobraćaj po gradu.
Četvorotaktni agregat sa klipovima pod uglom od 60 stepeni i po jednom bregastom osovinom u glavi, pokretanoj lancem, četiri ventila po cilindru i 38 milimetarskim ubrizgavanjem goriva pokazuje hitrost, snagu i okretnost, ali vrlo uglađeno. Nudi rezervu snage koja navire iz snažnog agregata. Za to je zaslužno mehaničko, višeslojno kvačilo, precizan manuelni šestostepeni menjač i prenos snage na zadnji točak, preko kaiša.
Sedenje na motociklu, iznenađujuće je, jer i vozači prosečne visine, barataće lagano, zahvaljujući nižoj poziciji sedenja.
Izlazak na Karađorđevu ulicu u Belgradu, uz rupe i šine i brojne automobile nije bilo ni malo traumatično, jer je prednja viljuška sa jednim i zadnja sa dva amortizera "špilovana” uz dovoljno hoda. Ne osećaju se neravnine i ne gubi pravca kretanja. Ujednačen rad se prekinuo potmulim harli zvukom pri većim obrtajima, u drugoj brzini i penjanju na Brankov most.
Pravi osećaj se dobija tek na pravcu. Šest stepeni prenosa napravljeni su ne prekratko, ali taman da pokažu snagu. Potrebna je brza promena, jer za čas stigne do crvenog (osam hiljada obrtaja) i iznad 60 milja (100 kilometara na čas) dajući do znanja da grad ne mora da bude njegova jedina destinacija -750 kubika sa 60 njutnmetara obrtnog momenta mame i na duže puteve. Ipak, napravljen je da brzo stigne sa jednog kraja grada na drugi, provlačeći se kroz saobraćaj, a pri tome potpuno bezbedan, bez brige da li će imati dovoljno snage ili žustrine za prelazak u drugu traku.
Karakteristični "klakerski” zvuk menjača, precizno bira željene stepene prenosa, a ručica gasa "traži još”, ali "još” nema i čarolija je završena.
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Odložen meč Crvene zvezde zbog snega: 17 dana bez fudbala do Lige šampiona