Japanski proizvođač automobila "Tojota" je u prvih devet meseci ove godine ostao najprodavaniji brend automobila na svetu u odnosu na rivalski Folksvagen i DŽeneral motors (GM), zahvaljujući rekordnoj prodaji od 7,615 miliona vozila, za tri odsto većoj u odnosu na isti period lane.

Početkom ovog meseca, Folksvagen je saopštio da je u periodu januar-septembar prodao 7,40 miliona automobila, čime je "za dlaku" nadmašio GM koji je prodao 7,372 miliona automobila i kamiona širom sveta.

Samo u prvom polugođu, Tojota je prodala skoro 5,1 milion automobila, dok je u prošloj godini ostvarila prodaju od rekordnih 9,98 miliona automobila.

Za ovu godinu, Tojota prognozira prodaju od 10,2 miliona vozila, što bi bio rekord u automobilskoj industriji. Poslovanje japanskog proizvođača automobila, koji proizvodi sedan "kamri", hibrid "prijus" i luksuzne modele "leksus", još uvek je dobro uprkos poteškoćama na domaćem japanskom tržištu, gde je podizanje stope poreza na dodatu vrednost (PDV) podrilo ukupnu potrošnju, a naročito kupovinu automobila.

GM je preko sedam decenija bio najprodavaniji automobilski brend na svetu, ali mu je 2008. godine tu titulu preotela Tojota. U 2011, GM se ponovo vratio na lidersku pociziju kada je

Tojotina proizvodnja bila pogođena zemljotresom i cunamijem u severoistočnom delu Japana.

Povratak Tojote dogodio se 2012. godine i ostao je na snazi i prošle godine.