U želji da iskaže poštovanje jednom od pionira automobilske industrije i stiša gnev akcionara, preimenovani Dajmler će svojoj delatnosti u produkciji putničkih vozila dati ime Mercedes-Benc kars. Akcionari Dajmler-Krajslera velikom većinom glasova odlučili su da promene ime kompanije u Dajmler AG, čime su samo formalno potvrdili prodaju američke filijale Krajsler. Robne marke "Mercedes-Benc", "Smart" i "Majbah", za devet meseci ove godine prodala 124.600 vozila u poredjenju sa 116.000 jedinica u istom lanjskom periodu.
U želji da iskaže poštovanje jednom od pionira automobilske industrije i stiša gnev akcionara, preimenovani "Dajmler" će svojoj delatnosti u produkciji putničkih vozila dati ime "Mercedes-Benc kars", objavio je generalni direktor Diter Ceče.Akcionari "Dajmler-Krajslera" velikom većinom glasova odlučili su da promene ime kompanije u "Dajmler AG", čime su samo formalno potvrdili prodaju američke filijale "Krajsler", prenele su agencije. Ceče je ocenio da je reč o novom početku jedne stare i čuvene kompanije posle devet godina zajedničkog rada s "Krajslerom".
U korist novog naziva kompanije izjasnilo se 98,8 procenata akcionara na sastanku u Berlinu koji je završen kasno juče, dok promena imena firme stupa na snagu odmah, premda će se izmene simbola, loga i 170.000 i-mejl adresa kompanije obaviti tek početkom iduće godine. Ceče je pred 4.700 akcionara kazao da kompanija ne može da ide nazad, u period pre udruživanja i da nosi naziv "Dajmler-Benc" zbog toga što se u medjuvremenu mnogo toga promenilo, samim tim što su formirane nove filijale i robne marke u okovru šire grupacije.
Nemačko-američki konzorcijum "Dajmler-Krajseler", sa sedištem u Štutgartu, prodao je privatnoj investicionoj grupi "Serberus" 80,1 odsto akcija "Krajslera" za 5,5 milijardi evra. "Dajmler-Benc" i američka korporacija "Krajsler" odlučili su da se udruže 1998. godine, ali posle zajedničkog rada sa promenjljivim uspehom, zaradom koja je išla "gore-dole" i nekoliko neuspešnih pokušaja smanjivanja troškova, došlo je do razlaza. Taj finanijski neupseo savez, kao i loša prodaja "Krajslerovih" vozila čak i na američkom tržištu, odvratio je mnoge investitore od pokušaja da se formira još jedan gigant u oblasti automobilske industrije.
Ceče je naglasio da će kompanija sada biti slobodna da se usresredi na "ono što najbolje može da radi", da proizvodi luksuzne automobile, privredna vozila kao što su kamioni, autobusi i višenamenska vozila, kao i da razvija svoj finansijski servis.
Karl Benc (1844-1929) i Gotlib Dajmler (1834-1900) započeli su pionirski poduhvat na razvoju automobilske industrije krajem osamdesetih godina 19. veka, ali se nikada lično nisu sreli. Kompanije koje su držali Dajmler i Benc udružene su 1926. godine kada je osnovana korporacija "Dajmler-Benc", da bi 1996. godine u transakciji vrednoj 36 milijardi dolara došlo do udruživanja "Dajmler-Benca" s američkim "Krajslerom". Ceče je u avgustu objavio da "Dajmler" planira da zadrži 19,9 odsto akcija u "Krajsleru", obećavajući blisku saradanju u svim oblastima gde je to moguće sa sada već bivšim američkim partnerom.
Akcionari su pozdravili raskid sa "Krajslerom", za čiju je kupovinu svojevremeno plaćeno 36 milijadi dolara.
"Ponosno ime Benc ne samo što ostaje istaknuto, već će dobiti znatno veći odjek," kaže on. To znači da će prvorazredna grupacija "Mercedes kar" postati poznata kao "Mercedes-Benc kars", dok će pogon kombija dobiti ime "Mercedes-Benc vans", a "DajmlerKrajzler banka" će se zvati "Merceders-Benc banka".
Pred sastanak akcionara, kompanija je saoštila da je grupacija "Mercedes kar" koju čine robne marke "Mercedes-Benc", "Smart" i "Majbah", za devet meseci ove godine prodala 124.600 vozila u poredjenju sa 116.000 jedinica u istom lanjskom periodu.
Potražnja vozila robne marke "Mercedes-Benc" bila je najveća u SAD gde je prodaja za devet meseci porasla 13 odsto na oko 22.000 automobila, u odnosu na 19.900 prošle godine i u Aziji, gde su isporuke porasle devet odsto na 13.100.
U zapadnoj Evropi prodaja je povećana za tri dosto, na 39.200 vozila.
(MONDO/agencije)