Evropska unija (EU) smatra da bi svi novi automobili počev od 2009. godine trabalo da imaju pomoćni sistem kočenja kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva ugoroženih grupa na putevima kao što su pešaci i biciklisti, prenele su agencije.
Evropska unija (EU) smatra da bi svi novi automobili počev od 2009. godine trabalo da imaju pomoćni sistem kočenja kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva ugoroženih grupa na putevima kao što su pešaci i biciklisti, prenele su agencije.Izvršno telo EU, Evropska komisija predložila je da za dve godine sva nova vozila moraju biti opremljena unapredjenim sistemom kočenja (BAS) koji blagovremeno može da otkrije vanrednu situaciju i smanji vreme reakcije za usporavanje brzine vozila.
Računa se da bi ugradnjom novog sistema kočenja moglo da se spase do 1.100 ljudskih života godišnje. Prema podacima Evropske komisije oko 8.000 pešsaka i biciklista strada svake godine u zemljama EU.
Sistem BAS, koji je već ugradjen u neke modele, otkriva kada je vozač u opasnoj situaciji, ali nije u stanju da obezbedi dovoljno snage za što brže kočenje. U takvoj situaciji, novi sistem obezbedjuje da se pod pritiskom ubacuje tečnost u sistem čim vozač dodirne pedalu kočnice čime se smanjuje vreme zaustavljanja vozila.
Komesar EU za industriju Ginter Ferhojgen ocenio je da je predlog dobar i značajan za unapredjenje bezbednosti svih putnika, pre svega ugroženih grupa kao što su pešaci i biciklisti.
Predstavnici Komisije su odbili da procenjuju troškove automobilske industrije za ugradnju tog sistema, ali su kazali novinarima da "nije previše skup."
Evropski proizvodjači autmobila podržali su te ideje, ali smatraju da bi EU trebalo da se usmeri na donošenje zakona o bezbednosti na putevima i na unapredjenje uslova putovanja kako bi se smanjila stopa smrtnosti na drumovima.
(Tanjug)