Francuska unija zanatlija i hotelijera (UMIH) potpisala je sporazum sa firmom "TejkAvej"(TakeAway) koja proizvodi specijalne kutije za hranu i piće za poneti, kako bi se u francuskim restoranima proširila praksa pakovanja ostatka obroka i pića gostima za njihove kućne ljubimce.

Firma će snabdevati oko 40.000 restorana i 10.000 hotela širom Francuske specijalnim kutijima koje se mogu grejati u mikrotalasnim rernama, kao i lako nosivim kartonskim pakovinjima za boce.

Tako će američki običaj popularno nazvan "dogi beg", to jest pakovanje nepojedene hrane i neispijenog pića u restoranima, biti primenjivan u svim francuskim restoranima.

Umih će se na taj način pridružiti incijativi francuskih trgovaca protiv rasipanja hrane, pokrenutoj prošle godine, kada su na posebnim policama u prodavnicama osvanuli "neugledni" primerci voća i povrća koji se prodaju po bagatelnim cenama.

"'Dogi beg' je način da se smanji rasipanje hrane po restoranima", objasnio je Roland Egi, predsednik udruženja UMIH.

U nedavnom izveštaju Evropske komisije navodi se da su restoroni odgovorni za 14 odsto bačene hrane u svetu, dok porodice imaju 42 odsto udela u rasipanju hrane.

Količina bačene hrane po restoranima znatno bi se smanjila kada bi se uveo veći izbor veličina porcija, kao i kada bi se proširila praksa odnošenja nepojedene hrane i pića.

Gosti restorana širom u Evropske unije, počev od Velike Britanije a odnedavno i Belgije i Italije, počeli su da se navikavaju na "kesu za poneti".