Na Salonu automobila u Tokiju koji je održan izmedju 24. oktobra i 11. novembra Audi je predstavio studiju pod imenom metroproject quattro
Na Salonu automobila u Tokiju koji je održan izmedju 24. oktobra i 11. novembra Audi je predstavio studiju pod imenom metroproject quattro.
Već izvesno vreme najavljivani Audi metroproject quattro, odnosno "mališan" iz A segmenta dolazi u prepoznatljivom stajlingu kuće iz Ingolstadta. Medjutim, za ovu nemačku marku ima neuobičajeno kompaktne dimenzije.
Mali četvorosed sa troje vrata je primer optimalne praktične iskoristivosti kabinskog prostora uz neizbežan vrhunski doživljaj kada je u pitanju dizajn i kvalitet materijala koje Audi tradicionalno neguje. Pored toga, najmanji model iz game je nosilac vizionarskih tehničkih rešenja koje će svoju primenu naći i u serijskoj proizvodnji.
Pogonska jedinica je potpuno originalna, a radi se o novoj, hibridnoj tehnologiji. Ispod haube metroproject quattra počiva TFSI agregat od 1,4 litra sa 150 KS uparen sa elektromotorom sa 41 KS pozicioniranim na zadnjoj osovini. Snaga benzinskog motora je usmerena na prednju osovinu pomoću napredne S-tronic Direct Shift transmisije. Glavna odlika elektromotora je što dodaje čak 200 Nm ukupnom maksimalnom obrtnom momentu. Drugim rečima, pri oslobadjanju maksimalne snage kada simultano rade i konvencionalni i elektromotor, Audi metroproject quattro se od automobila sa pogonom na prednjim točkovima pretvara u vozilo sa pogonom na sva četiri točka, te se tako na najbolji mogući način potencijal agregata prenosi na asfalt.
Elektromotor je dodatno sposoban da pokreće vozilo uz nultu emisiju CO2, posebno u gradskim uslovima vožnje. Kapacitet litijum-jonskih baterija pruža autonomiju od 100 km, pri vožnji na električni pogon. One mogu biti dopunjene električnom strujom iz mreže. Automatski start-stop uredjaj, regeneracija energije i faze vožnje bez asistencije konvencionalnog agregata omogućuju sjajnu ekonomičnost i značajno redukovanje emisije CO2.
Studija ostvaruje značajne performanse sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi i maksimalnom brzinom od 201 km/h. A sve to uz prosečnu potrošnju od samo 4,9 litara bezolovnog benzina na predjenih 100 km, dok je emisija CO2 minimalnih 112 g/km.
Dizajn koncepta Audi metroproject quattro zrači jednostavnošću, te automobil izgleda kao da je izliven iz jednog dela. Odlikuje ga nešto viša karoserija, ravna bočna stakla oivičena linijom krova u stilu kupea i dva aluminjumska luka koji spajaju A i C stubove naglašavajući dinamičnu pojavu kompaktnog automobila.
Bočni profil poseduje tipične "kupeovske" atribute, uz prozore bez rama i vidljivog B stuba. Uzdižuća linija boka sa sportskom crvenom bojom je nova interpretacija stila marke Audi. Sada se naglašena dvostruka linija pruža oko čitavog vozila, te spaja prednji deo sa zadnjim, stvarajući blagu klinastu formu. Novi detalj dizajna karoserije je i spušten poklopac motora koji kao da je zariven u bokove, što je potpuno novo kreativno rešenje marke iz Ingolstadta.
Sportski temperament je naglašen kroz single frame gril hladnjaka i aluminijumske detalje poput kućišta retrovizora, ručki na vratima, poklopca rezervoara i završetaka izduvnih cevi. Dizajn trodimenzionalne prednje svetlosne grupe u inovativnoj LED tehnologiji posebno zapada za oko. Svetlost koju emituju diode se putem reflektora fokusira u moćan uniformni snop čije belo svetlo eliminiše svaki napor za oči vozača, čak i pri dugotrajnoj noćnoj vožnji.
Naplaci u dva tona su dodatno ulepšani poliranim aluminijumskim elementima u V obliku koji
doprinose sportskoj pojavi i ekskluzivnosti metroproject quattro studije. Diskretno osvetljeni elektromotor se može videti kroz stakleni poklopac u stilu modela R8.
Prtljažnik nudi zadovoljavajućih 240 litara korisne zapremine. Bez obzira na malu dužinu od samo 3,91 m prostornost je na visokom nivou zahvaljujući kratkim prepustima. Poprečno smešten agregat igra takodje značajnu ulogu u ostvarivanju maksimalne funkcionalnosti. Enterijer u konfiguraciji sa četiri sedišta je iznenadjujuće prostran. Ergonomija i estetika kreiraju ambijent jednostavne arhitekture i visokog stila.
Aluminijumska insertacija na centralnoj konzoli sadrži novi, inovativni mobilni uredjaj marke Audi, kao i start-stop dugme iza ručice menjača. U zadnjoj sekciji centralne konzole se nalazi termos sa takodje inovativnom tehnologijom hladjenja i zagrevanja.
Audi metroproject quattro je opremljen istim onim drive select sistemom koji se kao opcija može naručiti u najpopularnijem modelu u gami, A4. Sistem se odnosi na mogućnost biranja jedne od dve specijalne konfiguracije pogonskog sistema, karakteristika transmisije i podešavanja magnetnih amortizera.
Standardna postavka je "efficiency" mode koji se aktivira automatski nakon startovanja motora. U ovom režimu rada, agregat i menjač glatko reaguju na komande gasa i ručicu za promenu stepena prenosa. Potrošnja goriva je minimalna, kao i emisija CO2. U ovom modu elektromotor nije izvor dodatnog obrtnog momenta.Umesto toga, on samo doprinosi manjoj potrošnji goriva. U slučaju korišćenja isključivo elektromotora, konvencionalni agregat se automatski aktivira tek kad kapacitet baterija padne ispod 20% od maksimuma.
Drugi, dinamični set-up je dizajniran da omogući bržu i oštriju vožnju, ali bez gubljenja osećaja komfora i udobnosti, što je svojevrstan zaštitni znak kuće Audi. U ovom modu elektromotor daje svoj udeo u povećavanju maksimalnog obrtnog momenta, čime se značajno dobija na ubrzanju i opštoj dinamici.
Ispod haube motora počiva TFSI jedinica zapremine 1,4 litra pojačana turbo punjačem. Ovaj agregat je unapredjena verzija motora koji je svoju serijsku primenu našao u modelu A3 pre nekoliko meseci. Kod modela A3 on postiže 125 KS, dok je verzija koja pokreće studiju jača, i isporučuje 150 KS.S-tronic Direct Shift Gearbox transmisija prenosi snagu motora na prednju osovinu i omogućava izuzetno brzu promenu stepena prenosa bez pritiskanja papučice kvačila i bilo kakvog ometanja glatkog toka prenosa snage. Po želji, transmisija može biti i automatska.
Elektromotor svoju snagu usmerava na zadnju osovinu, te se njegova 41 KS direktno prenosi na zadnje točkove preko diferencijala. Kada su oba motora u funkciji, pogon je pravi quattro, a na 240 Nm koje oslobadja benzinski agregat, dodaje se još 200 koje omogućava elektromotor. Rezultat za respekt - 440 Nm.
Za izuzetnu voznu dinamiku zaslužna je još jedna komponenta, a to je sofisticirana konstrukcija šasije. Donji postroj oplemenjen inovativnim magnetnim amortizerima prisutnim u modelu R8 čini McPherson suspenzija napred i nezavisno multilink oslanjanje nazad. Naglašeni naplaci od 18 cola sa gumama dimenzija 225/35 R18 dodatno doprinose zadovoljstvu u vožnji, ali i bezbednosti. Moćni kočioni sistem prevazilazi potencijal motora, i nudi zaustavnu moć dostojnu sportskih automobila.
Ono što nudi studija Audi metroproject quattro je budućnost u sadašnjem vremenu. Koncept je dokaz da marka iz Ingolstadta priprema "atomski" udar na segment malih automobila. Vrhunska tehnologija "četiri prstena" je sjedinjena u najmanjem predstavniku. Možda to nije očekivano kada je reč o kući Audi, ali sigurno je da je veliki komercijalni uspeh buduće perjanice u A segmentu gotovo izvestan...
pavleb@
(vrelegume.co.yu)
Kompaktna aparatura na taj način omogućava vozaču da u isto vreme, na istom mestu može da koristi MP3 plejer, ubacuje parametre za navigaciju i pronadje željenu adresu. Takodje, ovim putem se može kontrolisati grejanje u vozilu, programirati audio sistem, i praktično profilisati automobil po svojoj ličnoj meri i želji.
Upravljanje mobilnim uredjajem se vrši putem touch screena, čija je arhitektura replika MMI standarda. Ovaj uredjaj i vozilo komuniciraju preko WLAN konekcije. U slučaju kradje vozila ili pomeranja van uticaja konekcije, elektronika automatski aktivira UMTS transmiter telefona i obaveštava vlasnika o trenutnoj lokaciji automobila.
Već izvesno vreme najavljivani Audi metroproject quattro, odnosno "mališan" iz A segmenta dolazi u prepoznatljivom stajlingu kuće iz Ingolstadta. Medjutim, za ovu nemačku marku ima neuobičajeno kompaktne dimenzije.
Mali četvorosed sa troje vrata je primer optimalne praktične iskoristivosti kabinskog prostora uz neizbežan vrhunski doživljaj kada je u pitanju dizajn i kvalitet materijala koje Audi tradicionalno neguje. Pored toga, najmanji model iz game je nosilac vizionarskih tehničkih rešenja koje će svoju primenu naći i u serijskoj proizvodnji.
Pogonska jedinica je potpuno originalna, a radi se o novoj, hibridnoj tehnologiji. Ispod haube metroproject quattra počiva TFSI agregat od 1,4 litra sa 150 KS uparen sa elektromotorom sa 41 KS pozicioniranim na zadnjoj osovini. Snaga benzinskog motora je usmerena na prednju osovinu pomoću napredne S-tronic Direct Shift transmisije. Glavna odlika elektromotora je što dodaje čak 200 Nm ukupnom maksimalnom obrtnom momentu. Drugim rečima, pri oslobadjanju maksimalne snage kada simultano rade i konvencionalni i elektromotor, Audi metroproject quattro se od automobila sa pogonom na prednjim točkovima pretvara u vozilo sa pogonom na sva četiri točka, te se tako na najbolji mogući način potencijal agregata prenosi na asfalt.
Elektromotor je dodatno sposoban da pokreće vozilo uz nultu emisiju CO2, posebno u gradskim uslovima vožnje. Kapacitet litijum-jonskih baterija pruža autonomiju od 100 km, pri vožnji na električni pogon. One mogu biti dopunjene električnom strujom iz mreže. Automatski start-stop uredjaj, regeneracija energije i faze vožnje bez asistencije konvencionalnog agregata omogućuju sjajnu ekonomičnost i značajno redukovanje emisije CO2.
Studija ostvaruje značajne performanse sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi i maksimalnom brzinom od 201 km/h. A sve to uz prosečnu potrošnju od samo 4,9 litara bezolovnog benzina na predjenih 100 km, dok je emisija CO2 minimalnih 112 g/km.
Dizajn koncepta Audi metroproject quattro zrači jednostavnošću, te automobil izgleda kao da je izliven iz jednog dela. Odlikuje ga nešto viša karoserija, ravna bočna stakla oivičena linijom krova u stilu kupea i dva aluminjumska luka koji spajaju A i C stubove naglašavajući dinamičnu pojavu kompaktnog automobila.
Bočni profil poseduje tipične "kupeovske" atribute, uz prozore bez rama i vidljivog B stuba. Uzdižuća linija boka sa sportskom crvenom bojom je nova interpretacija stila marke Audi. Sada se naglašena dvostruka linija pruža oko čitavog vozila, te spaja prednji deo sa zadnjim, stvarajući blagu klinastu formu. Novi detalj dizajna karoserije je i spušten poklopac motora koji kao da je zariven u bokove, što je potpuno novo kreativno rešenje marke iz Ingolstadta.
Sportski temperament je naglašen kroz single frame gril hladnjaka i aluminijumske detalje poput kućišta retrovizora, ručki na vratima, poklopca rezervoara i završetaka izduvnih cevi. Dizajn trodimenzionalne prednje svetlosne grupe u inovativnoj LED tehnologiji posebno zapada za oko. Svetlost koju emituju diode se putem reflektora fokusira u moćan uniformni snop čije belo svetlo eliminiše svaki napor za oči vozača, čak i pri dugotrajnoj noćnoj vožnji.
Naplaci u dva tona su dodatno ulepšani poliranim aluminijumskim elementima u V obliku koji
doprinose sportskoj pojavi i ekskluzivnosti metroproject quattro studije. Diskretno osvetljeni elektromotor se može videti kroz stakleni poklopac u stilu modela R8.
Prtljažnik nudi zadovoljavajućih 240 litara korisne zapremine. Bez obzira na malu dužinu od samo 3,91 m prostornost je na visokom nivou zahvaljujući kratkim prepustima. Poprečno smešten agregat igra takodje značajnu ulogu u ostvarivanju maksimalne funkcionalnosti. Enterijer u konfiguraciji sa četiri sedišta je iznenadjujuće prostran. Ergonomija i estetika kreiraju ambijent jednostavne arhitekture i visokog stila.
Aluminijumska insertacija na centralnoj konzoli sadrži novi, inovativni mobilni uredjaj marke Audi, kao i start-stop dugme iza ručice menjača. U zadnjoj sekciji centralne konzole se nalazi termos sa takodje inovativnom tehnologijom hladjenja i zagrevanja.
Audi metroproject quattro je opremljen istim onim drive select sistemom koji se kao opcija može naručiti u najpopularnijem modelu u gami, A4. Sistem se odnosi na mogućnost biranja jedne od dve specijalne konfiguracije pogonskog sistema, karakteristika transmisije i podešavanja magnetnih amortizera.
Standardna postavka je "efficiency" mode koji se aktivira automatski nakon startovanja motora. U ovom režimu rada, agregat i menjač glatko reaguju na komande gasa i ručicu za promenu stepena prenosa. Potrošnja goriva je minimalna, kao i emisija CO2. U ovom modu elektromotor nije izvor dodatnog obrtnog momenta.Umesto toga, on samo doprinosi manjoj potrošnji goriva. U slučaju korišćenja isključivo elektromotora, konvencionalni agregat se automatski aktivira tek kad kapacitet baterija padne ispod 20% od maksimuma.
Drugi, dinamični set-up je dizajniran da omogući bržu i oštriju vožnju, ali bez gubljenja osećaja komfora i udobnosti, što je svojevrstan zaštitni znak kuće Audi. U ovom modu elektromotor daje svoj udeo u povećavanju maksimalnog obrtnog momenta, čime se značajno dobija na ubrzanju i opštoj dinamici.
Ispod haube motora počiva TFSI jedinica zapremine 1,4 litra pojačana turbo punjačem. Ovaj agregat je unapredjena verzija motora koji je svoju serijsku primenu našao u modelu A3 pre nekoliko meseci. Kod modela A3 on postiže 125 KS, dok je verzija koja pokreće studiju jača, i isporučuje 150 KS.S-tronic Direct Shift Gearbox transmisija prenosi snagu motora na prednju osovinu i omogućava izuzetno brzu promenu stepena prenosa bez pritiskanja papučice kvačila i bilo kakvog ometanja glatkog toka prenosa snage. Po želji, transmisija može biti i automatska.
Elektromotor svoju snagu usmerava na zadnju osovinu, te se njegova 41 KS direktno prenosi na zadnje točkove preko diferencijala. Kada su oba motora u funkciji, pogon je pravi quattro, a na 240 Nm koje oslobadja benzinski agregat, dodaje se još 200 koje omogućava elektromotor. Rezultat za respekt - 440 Nm.
Za izuzetnu voznu dinamiku zaslužna je još jedna komponenta, a to je sofisticirana konstrukcija šasije. Donji postroj oplemenjen inovativnim magnetnim amortizerima prisutnim u modelu R8 čini McPherson suspenzija napred i nezavisno multilink oslanjanje nazad. Naglašeni naplaci od 18 cola sa gumama dimenzija 225/35 R18 dodatno doprinose zadovoljstvu u vožnji, ali i bezbednosti. Moćni kočioni sistem prevazilazi potencijal motora, i nudi zaustavnu moć dostojnu sportskih automobila.
Ono što nudi studija Audi metroproject quattro je budućnost u sadašnjem vremenu. Koncept je dokaz da marka iz Ingolstadta priprema "atomski" udar na segment malih automobila. Vrhunska tehnologija "četiri prstena" je sjedinjena u najmanjem predstavniku. Možda to nije očekivano kada je reč o kući Audi, ali sigurno je da je veliki komercijalni uspeh buduće perjanice u A segmentu gotovo izvestan...
pavleb@
(vrelegume.co.yu)
Audi mobile device
Spomenuti mobilni uredjaj koji je razvio Audi funkcioniše kao sistem za autorizaciju pristupa vozilu, mobilni telefon, navigaciona jedinica i audio i video plejer. Pored toga, on služi kao kontrolna jedinica za brojne sisteme koji takodje mogu biti podešeni van samog automobila. Mobilni uredjaj nudi čitav spektar funkcija i potpuno identičan meni navigacije kao MMI sistem, i funkcioniše kao baza za komunikacione uredjaje koji su ranije bili dostupni isključivo odvojeno. Na taj način je ostvarena izvanredna ušteda korisnog prostora.Kompaktna aparatura na taj način omogućava vozaču da u isto vreme, na istom mestu može da koristi MP3 plejer, ubacuje parametre za navigaciju i pronadje željenu adresu. Takodje, ovim putem se može kontrolisati grejanje u vozilu, programirati audio sistem, i praktično profilisati automobil po svojoj ličnoj meri i želji.
Upravljanje mobilnim uredjajem se vrši putem touch screena, čija je arhitektura replika MMI standarda. Ovaj uredjaj i vozilo komuniciraju preko WLAN konekcije. U slučaju kradje vozila ili pomeranja van uticaja konekcije, elektronika automatski aktivira UMTS transmiter telefona i obaveštava vlasnika o trenutnoj lokaciji automobila.