Nemačka vlada vidi sebe kao predvodnika u borbi protiv globalnog zagrevanja, medjutim, nedavno objavljen zvanični izveštaj pokazuje da su luksuzni nemački automobili "izuzetno prljavi" kad je reč o emisiji ugljendioksida.
Nemačka vlada vidi sebe kao predvodnika u borbi protiv globalnog zagrevanja, medjutim, nedavno objavljen zvanični izveštaj pokazuje da su luksuzni nemački automobili "izuzetno prljavi" kad je reč o emisiji ugljendioksida.Ovogodišnji Salon automobila u Frankfurtu, održan u septembru, bio je u znaku "zelenih tema" kao što su hibridni modeli, alternativno gorivo i štedljivi motori, ali Nemci izgleda nisu spremni da se odreknu svojih moćnih, luksuznih automobila.
Studija koju je sačinilo Evropsko udruženje za saobraćaj i ekologiju, sa sedištem u Briselu, pokazuje da su posebno "Mercedesovi" i "Folksvagenovi" modeli povećali emisiju štetnih gasova u odnosu na prethodnu godinu.
Prodaja sportsko-terenskih vozila kao što su "audi Q7 i "porše kajen" u Nemačkoj je povećana, za razliku od drugih zemalja u kojima je smanjena prodaja velikih modela koji troše puno goriva.
Prema jednoj ankteti oko 54 odsto nemačkih vozača kaže da ni slučajno ne bi zamenili svoj veliki auto za manje, ekonomičnije vozilo koje oslobadja manje ugljendioksida u atmosferu.Socijal-demokratska partija Nemačke je nedavno naljutila domaću autoindustriju predlogom da se brzina na autoputevima u zemlji ograniči na 130 kilometara na čas kako bi se smanjila emisija ugljendioksida. Čak je i kancelar Angela Merker intervenisala, protiveći se ograničenju brzine jer bi to ugrozilo nemačku automobilsku industriju, okrenutu izvozu.
Pristalice ograničenja, medjutim, imaju argument. Podaci o emisiji štetnih gasova koje registruju proizvodjači, prikupljaju se na osnovu brzine znatno niže od one koju vozila mogu da razviju na autoputu.
"Poršeov" model "kajen turbo", na primer, ima registrovanu emisiju od 358 grama po kilometru, ali je list "Auto bild" otkrio da takvo sportsko-terensko vozilo troši fenomenalnih 66,7 litara goriva na 100 kilometara pri brzini od 270 kilometara na čas, što znači emisiju ugljedndioksida od čak 1.587 grama po kilometaru!
Proizvodjači vozila se pravdaju da bi želeli da proizvode manje, ekonomičnije modele, ali da je potražnja za tim vozilima i dalje slaba. Prodaja mikro modela "smart", koji je u sastavu "Dajmlera", ove godine je donekle povećana, ali je daleko od očekivanja, a "Folksvagen" je odustao od proizvodnje malog automobila "lupo" zbog loše prodaje.
Nemačka vozila u proseku oslobadjaju 173 grama ugljendioksida u atmosferu, znatno iznad cilja koji je postavila Evropska unija da se do 2012. emisija svede ispod 130 grama po kilometru. Velika vozila italijanske i francuske proizvodnje u proseku oslobadjaju 144 grama, a japanska 166 grama po kilometru.
(Tanjug)