Broj registrovanih novih automobila u EU smanjen je u novembru za 1,3 procenta, na 1,217 miliona, a glavni razlog je pad prodaje u zapadnoj Evropi u tom mesecu za 2,1 odsto. Poziciju najveće evropske automobilske industrije je u 11 proteklih meseci zadržala nemačka grupacija "Folksvagen".
Broj registrovanih novih automobila u Evropskoj uniji smanjen je u novembru za 1,3 procenta, na 1,217 miliona, a glavni razlog je pad prodaje u zapadnoj Evropi u tom mesecu za 2,1 odsto, objavila je evropska automobilska asocijacija ACEA.
U celoj Evropi prodaja automobila u tom mesecu snižena je za 1,1 odsto, ali je za 11 meseci ove godine u odnosu na isti period lane ipak porasla, i to u istom procentu. Na nivou 27 članica EU od početka godine, zaključno sa novembrom, prodaja novih vozila takodje je viša u odnosu na isti lanjski period - za 0,9 procenata.
ACEA ukazuje da se zapadni Evropljani manje interesuju za kupovinu novih vozila zbog stalnog rasta cena pogonskih goriva, smanjenja kupovne moći stanovništva i promene propisa.
Poziciju najveće evropske automobilske industrije je u 11 proteklih meseci zadržala nemačka grupacija "Folksvagen" (Volkswagen), ali je njeno učešće na tražištu opalo na 19,7 procenata, sa prošlogodišnjih 20,1 odsto.
U istom periodu prodaja francuskog giganta "PSA Pežo-Sitroen" (Peugeot Citroen) je rasla, tako da je ta automobilska kuća zadržala 13 odsto udela na tržištu, dok je udeo američkog "Forda" umereno povećan za 0,1 procentni bod, na 10,6 odsto.
Udeo američke kompanije "Dženeral motors" (General) na evropskom tržištu ostao je 10,2 procenta, dok je učešće "Renoa" (Renault) opalo na 8,6 odsto, sa prethodnih 9,2 procenta, dok je samo u mesecu novembru, zahvaljujući novim modelima, prodaja tog francuskog proizvodjača porasla za jedan procentni bod, na 9,1 odsto, objavila je agencija ČTK.
U zapadnoj Evropi, gde je u novembru najviše opala prodaja novih automobila (u proseku za 2,1 odsto), najveći pad je zabeležen u Španiji (za 5,9 procenata) i Nemačkoj, koja je najveće evropsko automobilsko tržište - za čak 12,9 odsto.
Nasuprot tome, u Italiji, Britaniji i Francuskoj broj registrovanih novih automobila je povećan, dok je u novim članicama EU prodaja novih vozila porasla za 12,4 procenta, a u Bugarškoj čak 21,1 odsto.
(Tanjug)
U celoj Evropi prodaja automobila u tom mesecu snižena je za 1,1 odsto, ali je za 11 meseci ove godine u odnosu na isti period lane ipak porasla, i to u istom procentu. Na nivou 27 članica EU od početka godine, zaključno sa novembrom, prodaja novih vozila takodje je viša u odnosu na isti lanjski period - za 0,9 procenata.
ACEA ukazuje da se zapadni Evropljani manje interesuju za kupovinu novih vozila zbog stalnog rasta cena pogonskih goriva, smanjenja kupovne moći stanovništva i promene propisa.
Poziciju najveće evropske automobilske industrije je u 11 proteklih meseci zadržala nemačka grupacija "Folksvagen" (Volkswagen), ali je njeno učešće na tražištu opalo na 19,7 procenata, sa prošlogodišnjih 20,1 odsto.
U istom periodu prodaja francuskog giganta "PSA Pežo-Sitroen" (Peugeot Citroen) je rasla, tako da je ta automobilska kuća zadržala 13 odsto udela na tržištu, dok je udeo američkog "Forda" umereno povećan za 0,1 procentni bod, na 10,6 odsto.
Udeo američke kompanije "Dženeral motors" (General) na evropskom tržištu ostao je 10,2 procenta, dok je učešće "Renoa" (Renault) opalo na 8,6 odsto, sa prethodnih 9,2 procenta, dok je samo u mesecu novembru, zahvaljujući novim modelima, prodaja tog francuskog proizvodjača porasla za jedan procentni bod, na 9,1 odsto, objavila je agencija ČTK.
U zapadnoj Evropi, gde je u novembru najviše opala prodaja novih automobila (u proseku za 2,1 odsto), najveći pad je zabeležen u Španiji (za 5,9 procenata) i Nemačkoj, koja je najveće evropsko automobilsko tržište - za čak 12,9 odsto.
Nasuprot tome, u Italiji, Britaniji i Francuskoj broj registrovanih novih automobila je povećan, dok je u novim članicama EU prodaja novih vozila porasla za 12,4 procenta, a u Bugarškoj čak 21,1 odsto.
(Tanjug)