Krune, oglavlja i oklope koje tokom izvođenja pesme "Iconic" na početku svakog nastupa na novoj turneji "Rebel Heart" nose kraljica popa i njeni igrači delo su umetnika iz Srbije.

Radove Miodraga Guberinića (36), kostimografa i dizajnera koji je nakon diplomiranja na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu magistrirao u Čikagu, a od 2011. u Njujorku započeo međunarodnu karijeru, naša publika nažalost još ne može da vidi uživo. Reč je o kostimima, skulpturama, lutkama od papira, maskama, dekorativnim detaljima koji su deo skupih i produkcijski zahtevnih pozorišnih, komercijalnih i muzičkih projekata koji još ne gostuju u Srbiji.

Guberinić radi za pozorišne trupe sa Brodveja, svetske brendove, poput "Prade", za koje dizajnira izloge ekskluzivnih butika. Posao 2015. svakako vredan pažnje jeste saradnja sa Arijanom Filips, glavnom dizajnerkom nove Madonine turneje. 

Kako ste došli u priliku da budete deo Madoninog kreativnog tima?

"Preporučili su me dizajneri sa kojima sam ranije sarađivao. Preporuke koje su imale najviše uticaja došle su od Majkla Vilkinsona, sa kojim sam radio na 'Pradinoj' izložbi 'The Iconoclasts 2015', i od Pola Tejzvela, saradnika iz nekoliko pozorišnih predstava. Arijana Filips, glavni dizajner Madonine turneje, poznaje Majkla, dok glavni kostim-supervizor turneje poznaje Pola. Prvi zahtevi su bili da radim na zanatski zahtevnim komadima i da napravim prototipove oglavlja i oklopa i komplikovanije delove kostima za pesmu koja otvara koncerte - Iconic; za sve plesače i Madonu. Najpre sam uradio one koji su korišćeni na probama, ali onda su me zadržali kao ravnopravnog člana dizajnerskog tima, a ti kostimi su ušli u fundus turneje?, kaže Miodrag Guberinić za "Politiku".

Kako izgleda rad u ekipi zaduženoj za vizuelni deo spektakla?

"Produkcijskim delom tima zaduženim za dizajn rukovodi Arijana Filips. Ona ima svog ilustratora koji beleži njene ideje i još šestoro asistenata. Takođe, postoji tim za kupovinu i pravljenje autentičnih kostima za Madonu, igrače, prateće vokale, kao i tim zadužen samo za segmente drugih delova programa. Moje zaduženje je bilo da postojeći koncept i skice kostima za prvi deo koncerta dovedem do perfekcije. Zadovoljni mojim radom, omogućili su mi da vodim izradu finalnih kostima po mojim prototipovima. Dobio sam tim koji je radio za mene da bih sve završio u određenom roku. To je podrazumevalo i prisustvo probama kostima za plesače i Madonu."

Da li je ova poslovna referenca prečica do ostvarenja želje koju ste imali još kao student – da budete tvorac kostima za filmove poput "Gospodara prstenova"?

"Da, naravno. Trenutno ne postoji pop zvezda koja ulaže više svoje energije, kreativnosti i novca u nastup i kostime od Madone. Biti deo njenog tima definitivno otvara vrata za dalje profesionalne poduhvate. Produkcija za njene nastupe identična je produkciji za film. Ljude koje sam tamo upoznao najbolji su u onome što rade i izabrani su upravo zbog toga."

Vaši radovi – izlozi  u prodavnicama prestižnih brendova poput "Prade", "Bergdorfs", "Sax 5th av", "Macy’s", "Bloomingdales", "Lord and Taylor", "St John" svakodnevno imaju milionsku publiku? Odakle interesovanje za dizajn izloga?

"Sticajem okolnosti. Po prelasku iz Čikaga u Njujork, nakon završenih postdiplomskih studija počeo sam da sarađujem sa kreativnim studijima koji se bave ovom oblašću 'Spaeth' i 'Burke and Pryde'. Bez lažne skromnosti oni su među najpoznatijim za tu vrstu posla. To je sada moj fokus i na pitanje koje je moje zanimanje odgovaram – kostimograf i dizajner izloga."

Ipak, niste zanemarili pozorište?

Dve predstave na koje sam najponosniji su 'Court Garden' koji je konceptualna plesna predstava prikazana u Federalnoj sali u Njujorku. Drugi je komad 'The Other Mozart' između ostalog, izvođen u Mocartovoj kući u Beču, u Njujorku, drugim gradovima Amerike, Londonu…"

Da li je znanje stečeno u Srbiji pomoglo prilikom usavršavanja i kasnije u radu u SAD?

"Nakon magistrature osećao sam da nemam dovoljno znanja da bih se bavio onim što sam želeo i na način na koji sam to želeo. Kao kreativac već sam se dovoljno razvio na našem Fakultetu primenjenih umetnosti. Tu sam naučio kako da prenesem ideje na papir, a delimično i u kostim. Ali, tokom magistarskih studija nije se samo usavršila kreativnost već i spoznaja kako da sarađujem sa drugim ljudima uključenim u kreativni proces. Poznavanje biznisa je neizostavni deo ovog posla, ma koliko god bio umetnički. Nije mi bilo jednostavno u početku. I dalje učim kako da što bolje iskažem ono što želim, kako bih dobio maksimum od sebe i svojih saradnika, ali i kako da bolje ugovorim poslove."