Nežni grubijan

Naslednik popularne Opel Frontere, model pod imenom Antara na našem testu našao se sa dvolitarskim CDTI agregatom, sa petostepenom manuelnom transmisijom, u paketu opreme Cosmo. Dakle, baš onako kako smo i poželeli, a kako ga konfiguriše i većinakupaca...

Šta to donosi Antara, predstavnik Opela u SUV segmentu, a da ostali konkurenti to već nemaju? Iskreno, ništa novo, ali...

Pojava Opel Antare pokušava da stavi do znanja da je reč o ozbiljnijem terenskom vozilu, nego što to zapravo jeste. Čini se da je neizostavna "šminka" prisutna pre iz razloga što je to postala opšta praksa kod asfaltnih grubijana, nego da Antari da lepši izgled. Kroz dizajn karoserije može se uvideti i sam karakter vozila. U osnovi, ovo vozilo izgleda sasvim dobro. Karoserija pleni čvrstinom koju naglašavaju "zategnute" površine, dok se za utiske dinamike brine sveprisutni “jajasti" oblik uslovljen aerodinamikom. Neophodna doza sportskog duha svakako postoji, uz malo manje uspešno koketiranje sa elegancijom. Na kraju, čini se da je najveći problem Antare činjenica da ima blizanca u obliku Chevrolet Captive, ali i vizuelno veoma blisku Hondu CR-V, što SUV-u Opela odnosi neophodan osećaj jedinstvenosti.

Sa druge strane, Antara svoju jedinstvenost traži u terenskim i vanterenskim sposobnostima koje su iznad proseka segmenta. Na dugom putovanju može da posluži kao prostrana krstarica, ali definitivno nije automobil za jurnjavu. U gradu živahna, na otvorenom putu već pri brzinama od oko 130 km/h počinju da se čuju šumovi prouzrokovani strujanjem vazduha. Jednozapreminska karoserija postaje akustička kutija u kojoj se sve čuje.

Kao i kod praktično svih aktuelnih SUV-ova preglednost u nazad je loša, dok u prednjoj polusferi dobija dobru ocenu pre svega zahvaljujući povišenoj poziciji sedenja. Stoga, ukoliko se odlučite za verziju bez zadnjih parking senzora, očekujte da će zadnji odbojnik vašeg ljubimca biti vrlo brzo "iščukan".

Funkcionalnost ispred prestiža

Pokušaj Opela da naglasi nadprosečan stil, svoj početni neuspeh doživljava u dizajnu enterijera, gde kombinacija boja neprijatno bode oči. Ta kombinacija kože, boje čokolade sa srebrnim detaljima poput ukrasa na upravljaču, nikako nas nije oduševila. Kvalitet materijala i preciznost izrade su neosporni, ali je prosto neverovatno da niko nije primetio kako se ta boja obloga enterijera nikako ne uklapa u crno sive tonove kabine! To će verovatno svakom zasmetati. A prvi utisak je veoma važan. Na osnovu njega se donose i oni ostali. Tako su prave vrednosti Antare kao što su prostranost i funkcionalnost unutrašnjosti, pali u "drugi plan". I to sasvim nezasluženo, jer su na veoma visokom nivou. Ali, neko je pogrešno odabrao kombinaciju boja i izgubio značajne poene. Srećom objektivni utisci dobre ergonomije uspevaju da neutrališu diskutabilnu kolornu paletu. Precizne komande, pregledna instrumentacija i odličan muzički sistem, život u Antari čine prijatnim. Čak se i subjektivan osećaj da se nalazi u vozilu manjih dimenzija od stvarnih upisuje u vrline, iz prostog razloga što kamionski osećaj u svakodnevnoj upotrebi nikome nije potreban.

Pogrešna obuća

Prave mogućnosti ovog Opela dolaze do izražaja tek kada se siđe sa asfaltnog puta i uhvati se u koštac sa zahtevnim terenom, makar on podrazumevao i svež sneg. Uprkos činjenici da su pneumatici na naplacima letnji, Antara dozvoljava vožnju dostojnu prave avanture. Kontrola proklizavanja i elektronika stabilnosti iznenađujuće uspešno kompenzuju neadekvatne pneumatike, nalazeći trakciju tamo gde se najmanje očekuje. Prevedeno u realnu eksploataciju, Antara ima ono što SUV zapravo i treba da omogući: dodatni faktor bezbednosti koji je zasluga 4x4 pogona. A i deo odluke o transferu snage je potpuno poveren automatici, što znači odsustvo selektora pogona. Standardno prednji pogon na suvom postaje 4x4 kada zatreba, sa blagim transferom obrtnog momenta koji neće iznenaditi vozača.

Štedi, ali vredi

Kada je reč o motoru, 150 konjskih snaga dobijenih iz dve litre zapremine italijanskog turbodizela pružaju iznenađujuće dobre performanse. Živahan u startu, elastičan u srednjem režimu obrtaja, i podložan nepotrebno visokim obrtajima. Ocenjujemo da je 2,0 CDTI optimalan izbor iz više razloga. Na prvom mestu je naravno potrošnja koja nije prelazila 10,9 litara u gradu, dok je na otvorenom putu iznosila litru do dve manje. Ovaj motor Antari pruža solidnu agilnost, te omogućava sprint do "stotke" za 10,3 sekunde uz maksimalnu brzinu od 190 km/h. Velikih 320 Nm već od 2000 obrtaja znače elastičnost, a vozača lišavaju potrebe za prečestim promenama stepena prenosa. Međutim, pitamo se da li bi moglo i bolje. Motor bez problema ima daha i za šestostepeni prenos, koji bi sasvim sigurno unapredio i performanse i dodatno smanjio potrošnju.

Međutim i ovako su podaci o performansama respektabilni, kada se u obzir uzme masa vozila od 1805 kilograma. Kao jedina mana ovog agregata se može navesti povećan nivo buke iznad 3000 o/min.
Prtljažnik je zapremine 370 litara, s tim što se nasloni sedišta zadnje klupe mogu delimično ili u potpunosti sklopiti. Time se dobija ravan pod i ukupno 1420 litara zapremine. Kome i to nije dovoljno, može da računa i na preklapanja naslona suvozačevog sedišta. Deo rezervisan za prtljag u modelu Antara može dodatno da se poboljša, odnosno teret i putnici obezbede pomoću mreža, pregrada, tačnije šipki i kuka koje se prikače na dve prečke na bočnim zidovima. Time je prtljažni deo odvojen od putničkog.

Mera vrednosti

Na kraju rekli bi smo: "koliko para toliko muzike". Opel Antara nije automobil za prefinjene estete, ali čini sjajan izbor za ljude koji imaju vikendice do kojih se često teško stiže, posebno u zimskim mesecima. On jednostavno zadovoljava potrebe i to sasvim dobro.

Kada uzmemo u obzir cenu testiranog modela od nekih 35.000 hiljada evra uz vrhunski paket opreme, dolazimo do zaključka da je ona visoka, ali opet sasvim realna...

Opel Antara 2,0 CDTI

Karoserija SUV
Broj vrata/sedišta5/5
Dužina mm4575
Širina mm 1850
Visina mm 1704
Međuosovinski razmak mm 2707
Zapremina prtljažnika l370/1420
Masa vozila kg1845

Motor

Četvorocilindarski redni motor, vodeno hlađenje, turbo punjač, četiri ventila po cilindru‚ dve bregaste osovine‚ ubrizgavanje goriva.

Radna zapreminacm31991
Maks. snagakW/KS110/150
prio/min4000
Maks. obrtni momentNm320
prio/min2000

Ogibljenje
Napred McPherson i poprečna ramena‚ pozadi multilink, amortizeri, spiralne opruge i poprečni stabilizator napred i pozadi, samoventilirajući diskovi napred i pozadi.
Pneumatici235/60 R17

Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa 5 stepeni prenosa.

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/hs10‚3
Maksimalna brzinakm/h190
Prosečna potrošnjal/100 km10,9
Cena (sa PDV-om) €35.440

(Vrele Gime)