"Za domaće tržište, koristimo ovaj metod od 1991. godine", izjavio je potpredsednik "Micubišija" Rjugo Nakao na konferenciji za novinare u Tokiju.

On je rekao da ne zna koliko je modela pogođeno problemom nameštanja rezultata laboratorijskih testova kako bi se prikazala veća efikasnost potrošnje goriva od realne.

Iz "Micubišija" su prošle nedelje saopštili da će obustaviti proizvodnju i prodaju mini automobila u Japanu i da će pokrenuti istragu u vezi sa vozilima prodatim u inostranstvu.

"Utvrdili smo da je testiranje potrošnje goriva sprovedeno na neodgovarajući način kako bi se predstavila bolja stopa potrošnje goriva od aktuelne", izjavio je predsednik "Micubišija" Tecuro Akjava, dodajući i da je metoda testiranja bili drugačija od one koja je propisana japanskim zakonom.

Ovim problemom je pogođeno oko 625.000 vozila, među kojima su modeli "ek vagon", "ek spejs", "dajz" i "dajz roks", koje ova kompanija proizvodi za rivalski "Nisan".

Manipulacije su otkrivene nakon što su u "Nisanu" utvrdili nedoslednosti u podacima o efikasnosti potrošnje goriva i izvestili o očiglednim nepravilnostima.

Ovo otkriće dolazi u svetlu globalnog skandala koji je pogodio nemačku kompaniju "Folksvagen" (VW), a koja je u septembru prošle godine priznala da je u 11 miliona svojih automobila ugradila softver za manipulacije vrednostima izduvnih gasova.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.