Nemački "Dajmler" planira da proizvede hibridnu verziju luksuznog "mercedesa sedan S-klase" koji će za pogon koristiti litijum-jonsku bateriju, kakva je već u širokoj upotrebi u potrošačkoj elektronici.
Nemački "Dajmler" (Daimler) planira da proizvede hibridnu verziju luksuznog "mercedesa sedan S-klase" koji će za pogon koristiti litijum-jonsku bateriju, kakva je već u širokoj upotrebi u potrošačkoj elektronici.
Kompanija je saopštila da je tako adaptirala litijum-jonsku tehnologiju da može da ispunjava sve zateve u oblasti autoindustrije, a nova baterija će se koristiti u modelu S-400 od iduće godine.
Član odbora direktora "Dajmlera" Tomas Veber izjavio je da je reč o novoj značajnoj tehnologiji koja će postati odlučujući faktor za uspeh svih budućih poduhvata u automobilskoj industriji.
Kompanija iz Štutgarta je prvi proizvodjač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevima primene u automobilskoj industriji. Do danas, ta tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici, ali i ostali proizvodjač automobila rade na njenom razvoju.
"Tojota" (Toyota) je u decembru saopštila da se priprema za masovnu proizvodnju litijum-jonskih baterija za vozila, kako bi smanjila emisiju štetnih gasova.
Litijum-jonske barerije, koje su u širokoj upotrebi u laptopovima, su manje, ali snažnije nego nikl-metalne hibridne baterije koje se koriste u benzinsko-električnim hibridnima, poput "Tojotinog" modela "prijus."
Američki "Dženeral motors" (GM) razvija električni automobil "ševrolet volt" čije se baterije pune direktnim uključenjem na izvor električne energije, a plan je da takvo hibridno vozilo poseduje električni motor koji će se napajati litijumsko-jonskim baterijama.
(Tanjug)
Kompanija je saopštila da je tako adaptirala litijum-jonsku tehnologiju da može da ispunjava sve zateve u oblasti autoindustrije, a nova baterija će se koristiti u modelu S-400 od iduće godine.
Član odbora direktora "Dajmlera" Tomas Veber izjavio je da je reč o novoj značajnoj tehnologiji koja će postati odlučujući faktor za uspeh svih budućih poduhvata u automobilskoj industriji.
Kompanija iz Štutgarta je prvi proizvodjač na svetu koji je uspeo da prilagodi litijum-jonsku tehnologiju zahtevima primene u automobilskoj industriji. Do danas, ta tehnologija je korišćena prvenstveno u elektronici, ali i ostali proizvodjač automobila rade na njenom razvoju.
"Tojota" (Toyota) je u decembru saopštila da se priprema za masovnu proizvodnju litijum-jonskih baterija za vozila, kako bi smanjila emisiju štetnih gasova.
Litijum-jonske barerije, koje su u širokoj upotrebi u laptopovima, su manje, ali snažnije nego nikl-metalne hibridne baterije koje se koriste u benzinsko-električnim hibridnima, poput "Tojotinog" modela "prijus."
Američki "Dženeral motors" (GM) razvija električni automobil "ševrolet volt" čije se baterije pune direktnim uključenjem na izvor električne energije, a plan je da takvo hibridno vozilo poseduje električni motor koji će se napajati litijumsko-jonskim baterijama.
(Tanjug)