Kako je rečeno na konferenciji za novinare, trećina je onih koji pazare elektroniku, telefone ili računare, a 15 odsto knjige ili časopise.

Oko 14 odsto njih opredeljuje se da na nekom od sajtova kupi automobilske delove, različite alate, a nešto manje nameštaj, kozmetiku, karte za prevoz....

Oni koji ne kupuju onlajn - oko 65 odsto njih, navodi da to ne čini jer misle da elektronska kupovina nije pouzdana ili ne veruju u podatke na Internetu, pokazalo je istraživanje agencije MASMI sprovedeno prošle godine.

Ovo istraživanje je pokazalo i da mlađi, obrazovaniji i ljudi koji imaju veća primanja, češće kupuju onlajn.

Skoro polovina ispitanika koji ne kupuju putem Interneta se o proizvodima informiše onlajn ili čita iskustva potrošača pre odlaska u prodavnicu da kupi konkretan proizvod, rečeno je na konferenciji.

Istraživanje je pokazalo da 74 odsto onlajn kupaca najčcešće pazari na domaćim sajtovima, uglavnom zbog jezika, dok svega 11 odsto preferira strane sajtove.

Strane sajtove, odnosno kupovinu na njima, vole prvenstveno jer nude proizvode koji se ne mogu kupiti u Srbiji, a smatraju i da oni imaju širu ponudu proizvoda i pristupačnije cene.

Većina onlajn kupaca u Srbiji (91 odsto) nikada nije imala problem prilikom kupovine putem Interneta. Među 42 ispitanika koji su imali problem, njih 30 je kontaktiralo nekoga kako bi taj problem rešili (najčešće prodavca).

Korisnici Interneta kao najveću prednost kupovine u radnjama u odnosu na onlajn kupovinu vide mogućnost direktnog kontakta i mogućnost probanja proizvoda. Nedostatak mogućnosti probanja proizvoda predstavlja barijeru za polovinu ispitanika koji ne kupuju elektronski, dok je svaki treći zabrinut zbog krađe podataka ili novca.

Načelnik odeljenja za trgovinu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Željko Rakić je naveo da četvrtina građana Srbije kupuje onlajn, što je slično ili više od učestalosti ovog vida kupovine u regionu.

Na konferenciji je rečeno i da bi trebalo da se izmeni i Zakon o elektronskom poslovanju, kao i naprave određene iskorake i promene, poput faktura u elektronskom obliku, odnosno da se ona šalje u elektronskom obliku.

Kupujete li onlajn odeću i obuću?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.