Prosečan građanin Srbije koji u naredne dve godine namerava da kupi automobil je muškarac, ima manje od 30 godina, porodicu, više ili visoko obrazovanje i primanja preko 32 hiljade dinara. Za novi auto bi izdvojio između šest i 10 hiljada evra, a za polovni dve do četiri hiljade evra.
Prosečan građanin Srbije koji u naredne dve godine namerava da kupi automobil je muškarac, ima manje od 30 godina, porodicu, više ili visoko obrazovanje i primanja preko 32 hiljade dinara. Za novi auto bi izdvojio između šest i 10 hiljada evra, a za polovni dve do četiri hiljade evra.
Ovo je samo deo rezultata istraživanja "Tržište automobila u Srbiji 2008", koje su uradile kompanija za istraživanje tržišta i javnog mnjenja Synovate i časopis Vrele Gume. Ankete je obuhvatila 600 građana starosti između 18 i 65 godina.
Rezultati su predstavljeni u okviru manifestacije BG CAR SHOW 02, koja se održava od 13. do 19. marta na Beogradskom sajmu.
Od ukupno 73 odsto domaćinstava koja u Srbiji poseduju automobil, više od polovine, tačnije 52 odsto vozi kola starija od 15 godina. Prosečna starost automobila je 14 godina, dok nešto bolji starosni prosek imaju vozila iz regiona Vojvodine i Beograda.
Anketa je pokazala da trećina vlasnika automobila u Srbiji vozi Zastavu (31 odsto), slede Opel sa 16, odnosno Volkswagen sa 18 odsto. Znatno manji broj ljudi, u procentima - po 7 odsto, vlasnici su Lade, Fiata i Renoa. Najzastupljeniji model Zastavinog automobila je Yugo Koral, Opela - Kadet, a među Volkswagenovim automobilima najviše se vozi Golf.
O kupovini automobila u naredne dve godine razmišlja 27 odsto ispitanika. Skoro polovina, ili 47 odsto, će se verovatno opredeliti za kupovinu polovnog, 39 odsto želi da kupi novi automobil, a ostali su za sada neopredeljeni. Sudeći po planovima, struktura automobila po markama za dve godine će se promeniti, jer je 18 odsto poželelo da kupi neki "folksvagen", 15 odsto priželjkuje "opel", a deset odsto bi se opredelilo za "pežo".
Zanimljivo je da je kod opredeljivanja za tip automobila najveći broj ispitanika rekao da im "lično mnogo znači da voze baš taj auto", na drugom mestu je opcija "odražava moj karakter", na trećem "moderan dizajn", dok karakteristika "pogodan za gradsku vožnju" zauzima četvrto mesto.
Među potencijalnim kupcima automobila u Srbiji nemački proizvođači imaju najbolji imidž.
Većina "mercedes" vidi kao kvalitetan i dugovečan auto sa tradicijom, koji je napredniji od drugih i retko se kvari. Da ovaj proizvođač nema baš savršen imidž govori podatak da retko ko "mercedes" vidi kao automobil atraktivnog izgleda ili pogodan za gradsku vožnju.
Pogodan za gradsku vožnju je najizraženija je karakteristika "folksvagen" automobila, uvereni su potencijalni kupci, a dopada im se i činjenica da je reč o porodičnom autu. Ove automobile retko voze ljudi koji žele da ih okarakterišu kao ljude od stila i oni koji u vožnji traže uzbuđenje.
(MONDO)
Ovo je samo deo rezultata istraživanja "Tržište automobila u Srbiji 2008", koje su uradile kompanija za istraživanje tržišta i javnog mnjenja Synovate i časopis Vrele Gume. Ankete je obuhvatila 600 građana starosti između 18 i 65 godina.
Rezultati su predstavljeni u okviru manifestacije BG CAR SHOW 02, koja se održava od 13. do 19. marta na Beogradskom sajmu.
Od ukupno 73 odsto domaćinstava koja u Srbiji poseduju automobil, više od polovine, tačnije 52 odsto vozi kola starija od 15 godina. Prosečna starost automobila je 14 godina, dok nešto bolji starosni prosek imaju vozila iz regiona Vojvodine i Beograda.
Anketa je pokazala da trećina vlasnika automobila u Srbiji vozi Zastavu (31 odsto), slede Opel sa 16, odnosno Volkswagen sa 18 odsto. Znatno manji broj ljudi, u procentima - po 7 odsto, vlasnici su Lade, Fiata i Renoa. Najzastupljeniji model Zastavinog automobila je Yugo Koral, Opela - Kadet, a među Volkswagenovim automobilima najviše se vozi Golf.
O kupovini automobila u naredne dve godine razmišlja 27 odsto ispitanika. Skoro polovina, ili 47 odsto, će se verovatno opredeliti za kupovinu polovnog, 39 odsto želi da kupi novi automobil, a ostali su za sada neopredeljeni. Sudeći po planovima, struktura automobila po markama za dve godine će se promeniti, jer je 18 odsto poželelo da kupi neki "folksvagen", 15 odsto priželjkuje "opel", a deset odsto bi se opredelilo za "pežo".
Zanimljivo je da je kod opredeljivanja za tip automobila najveći broj ispitanika rekao da im "lično mnogo znači da voze baš taj auto", na drugom mestu je opcija "odražava moj karakter", na trećem "moderan dizajn", dok karakteristika "pogodan za gradsku vožnju" zauzima četvrto mesto.
Među potencijalnim kupcima automobila u Srbiji nemački proizvođači imaju najbolji imidž.
Većina "mercedes" vidi kao kvalitetan i dugovečan auto sa tradicijom, koji je napredniji od drugih i retko se kvari. Da ovaj proizvođač nema baš savršen imidž govori podatak da retko ko "mercedes" vidi kao automobil atraktivnog izgleda ili pogodan za gradsku vožnju.
Pogodan za gradsku vožnju je najizraženija je karakteristika "folksvagen" automobila, uvereni su potencijalni kupci, a dopada im se i činjenica da je reč o porodičnom autu. Ove automobile retko voze ljudi koji žele da ih okarakterišu kao ljude od stila i oni koji u vožnji traže uzbuđenje.
(MONDO)