Kupci u Srbiji mogli bi da računaju na do 20 odsto niže cene polovnih automobila, ocenjuju poznavaoci prodaje. Evo zašto smatraju da će "polovnjaci" biti jeftiniji.
Poznavaoci prodaje vode se logikom da ce iz Nemacke na tržište Srbije dospeti oko 100.000 polovnih vozila na unutrašnje sagorevanje, jer je cilj te zemlje da do 2020. poveca udeo automobila na elektricni pogon, i time smanji zagadenje.
To u praksi znaci da bi "volvo" V50 dizel, 2005. godište koji na auto placevima košta oko 5.000 evra, mogao da pojeftini i za 1.000 evra, dok bi najcešce voženi "fijat punto" isto godište, benzinac, sa trenutnih oko 2.800 evra, mogao da pojeftini na 2.250.
Na tržištu Nemacke trenutno je oko 60.000 elektricnih automobila, a cilj je da taj broj u naredne cetiri godine bude povecan za još 940.000 vozila.
Ako se to ispuni, u Srbiji bi moglo da završi oko 100.000 "polovnjaka", benzinaca i dizelaša, koji ce u Nemackoj biti "višak".
Dok mediji uveliko spekulišu i racunaju na pad cena polovnjaka, vlasnici autoplaceva, kojima bi takav scenario istopio profit od prodaje, pokazuju dozu rezerve.
I Petar Stakic sa portala "Polovni automobili" kaže da je upitno kako ce se taj plan Nemacke odraziti na Srbiju, jer ako neko kupi novi elektricni automobil, navodi on, to ne znaci da ce prodati stari.
S druge strane, i rok od cetiri godine je dovoljno dug da se na tržištu nece odmah pojaviti više od 900.000 automobila.
"Poenta se može objasniti u jednoj recenici, da ta tranzicija u Nemackoj nece biti tako brza. Pitanje je i da li ce se uopšte ostvariti, a treba imati na umu da nece biti lako doci do tih polovnih automobila", rekao je Stakic.
On, medutim, ne spori da ce Nemci "isterati" ono što su zacrtali.
"Znajuci Nemce, oni ce to realizovati. Ali to ne znaci da ce Srbija kao posledicu imati veliki priliv polovnih automobila, koje bi vlasnici eventualno prodali. Zato nismo sigurni da ce se to tako odraziti na naše tržište", rekao je Stakic.
Treba imati na umu, dodaje, da te automobile u Nemackoj dosta kupuju gradani, odnosno dileri iz istocno-evropskih zemalja, pa nece biti ni lako doci do njih.
"Pitanje je da li ce toliko automobila doci na tržište Srbije. Licno mislim da to nece biti toliki broj koji ce odjednom 'zapljusnuti' tržište i da ce oni izazvati promenu cena. Ako se i desi da se u tolikoj meri pojave, može doci do nekih korekcija cena, ali prema iskustvu, mislim da ne može biti baš tako veliki talas", kaže Stakic.
On veruje da ce se Nemci sresti sa nekim izazovima u tom poduhvatu, kao što je potreba da se obezbedi infrastruktura za milion elektricnih automobila, medu kojima su i punjaci za njih.
Kada je rec o tržištu Srbije, najviše automobila se uvozi iz Nemacke, zatim iz Francuske i Italije, a najtraženiji su automobili cija se cena krece izmedu dve i tri hiljade evra.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.