Ove godine "Opel" slavi 130 godina otkako je proizveden prvi bicikl pod tim imenom.
Adam Opel je proleća 1886. zakotrljao prvi "Penny Farthing" bicikl. To je onaj čuveni model sa veeelikim prednjim točkom.
Samo godinu dana kasnije, "Opel" je počeo proizvodnju tricikala i bicikala sa niskim točkovima, takozvanim "bezbednim" biciklima. Njegov sin Karl je takav bicikl doneo nakon studijskog putovanja u Šefild, u Engleskoj.
Ovaj bicikl je imao dva točka gotovo identične veličine i vozio se mnogo lakše od modela sa visokim prednjim točkom. Naravno, bio je i mnogo manje mase. Fasciniran publikom na trkama bicikala u Engleskoj, Karl se nakon povratka kući pridružio učesnicima trke u Palmengartenu u Frankfurtu i pobedio!
Nakon te pobede, Karl je kući doneo i pet porudžbina za bicikle, a mnoge pobede na trkama koje su usledile, rezultirale su novim porudžbinama.
Samo 1889. godine, postignuto je 240 pobeda u trkama, uključujći 13 šampionata osvojenih "Opelovim" biciklima, a 20. jula 1889. oni dobijaju i nacionalno priznanje. Tog dana, August Ler, jedan od najuspešnijih biciklista u to vreme, pobedio je na Svetskom šampionatu u Londonu vozeći "Opelov" bicikl sa visokim točkom, što je oslabilo engleski uticaj.
Da li znate da je dvadesetih godina prošlog veka "Opel" bio najveći proizvođač bicikala na svetu?
Godine 1923. "Opel" je postao prva nemačka kompanija koja je uvela montažnu liniju za proizvodnju bicikala. To je omogućilo da svakih sedam sekundi novi bicikl siđe sa trake. Redukovanje proizvodnih troškova je snizilo i cene, tako da je bicikl postao priuštiv vid transporta za većinu populacije.
Bez obzira na uspeh, "Opel" je svoj biciklističku filijalu prodao, a fokus svoje proizvodnje je usmerio isključivo na proizvodnju automobila.
Naime, nakon smrti Opelovih sinova, Karla i Hajnriha, 1927. odnosno 1928. godine, braća Vilhelm i Fric su se suočili sa finansijskim teškoćama prouzrokovanim dvostrukim porezom na nasledstvo, koji su morali da plate. S obzirom na to da nisu imali novca za renoviranje proizvodnog pogona, koji je uvek radio punim kapacitetom, Vilhelm i Fric Opel su se okrenuli potencijalnom kupcu.
Ponuda "Dženeral Motorsa", najvećeg svetskog proizvođača automobila, došla je u pravi momenat. Septembra 1929. I. J. Rojter je postao prvi Amerikanac imenovan za generalnog direktora "Opela", dok su braća Vilhelm i Fric Opel bili postavljeni na mesta članova nadzornog odbora.
Samo mesec dana kasnije, 29. oktobra, prodaja se pokazala kao izuzetno mudra odluka. Slom Njujorške berze na Vol Stritu, poznat kao Crni utorak, oterao je bezbroj kompanija u bankrot. Međutim, nakon ekonomske krize, potražnja za biciklima je porasla, ali su uprava i nadzorni odbor ipak odlučil da prodaju poslovanje u vezi sa biciklima NSU-u, krajem 1936.
Tako da je 15. februara 1937. proizveden je poslednji "Opel" bicikl, prekidajući na taj način tradiciju dugu više od 50 godina, sa oko 2,6 miliona prodatih jedinica.
Međutim, nakon 75 godina, ova kompanija se vratila svojim "biciklističkim korenima". Ekološki prihvatljiva dizajnerska studija - RADe -predstavljena je 2012. godine. To je bio most između nekadašnje tradicije i savremenog vremena.
Bicikl na elektro pogon, napravljen od presovanih čeličnih elemenata, je vizija bicikla budućnosti.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti