
Prodaja fabrike automobila "Zastava" nailazi na različito interesovanje u svetu automobilske industrije. Tako, na primer, u "Folksvagenu" (Volkswagen) razmišljaju o montaži svojih vozila u Srbiji. Jedna delegacija tog nemačkog koncerna nedavno je obišla montažne objekte fabrike u Kragujevcu koju srpska država namerava da privatizuje, objavio je ekonomski dnevnik "Handelsblat”.
Jedan od predstavnika "Folksvagena" je za taj nemački list rekao da u vezi sa "Zastavom" još ništa nije odlučeno. "Još ćemo sve proveriti”, citirane su njegove reči u tom dnevniku.
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su njeni proizvodni pogoni zastareli. "To bilo poput nove investicije”, rekao je jedan od direktora najveće nemačke automobilske kuće. Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi se u "Handelsblatu" i ističe da je nemački koncern prošle godine u Srbiji prodao 8.037 automobila marke "folksvagen", "škoda", "seat" i "audi" - pri čemu je u Srbiji prodato (ukupno) 52.000 automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000 automobila zaista ne može da podstakne visoke investicije”, izjavio je za "Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu prisutni bez carina na ruskom tržištu, to znači da imaju konkurentsku prednost koju nijedna od 27 članica EU ne može ostvariti”, istakao je Dudenhofer.
U poredjenju s tim, Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje neinteresantna, navodi dnevnik i pri tom ukazuje da bi Srbija u tom slučaju svoj sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena”, piše ovaj dnevnik, američki automobilski koncern "Dženeral motors”, (GM) navodno, kategorički odbacuje mogućnost kupovine "Zastave”. "Nemamo nameru da kupimo fabriku”, rekao je jedan od evropskih predstavnika "Dženeral motorsa”, a citirao "Handelsblat".
Svojim čitaocima list predočava da je vlasnik "Zastave" srpska država, koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do 15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvodjači automobila, ili finansijski snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral motors", "Fijat" (Fiat), "Ford", indijski proizvodjač automobila "Tata" i njegov kineski konkurent FAW. "Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava" saradjuje sa italijanskim "Fijatom", list navodi da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava 10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat" idealan kupac.
"Handelsblat" takodje navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom devedesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu, u kojoj je prošle godine 4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.
(Tanjug)
Jedan od predstavnika "Folksvagena" je za taj nemački list rekao da u vezi sa "Zastavom" još ništa nije odlučeno. "Još ćemo sve proveriti”, citirane su njegove reči u tom dnevniku.
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su njeni proizvodni pogoni zastareli. "To bilo poput nove investicije”, rekao je jedan od direktora najveće nemačke automobilske kuće. Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi se u "Handelsblatu" i ističe da je nemački koncern prošle godine u Srbiji prodao 8.037 automobila marke "folksvagen", "škoda", "seat" i "audi" - pri čemu je u Srbiji prodato (ukupno) 52.000 automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000 automobila zaista ne može da podstakne visoke investicije”, izjavio je za "Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu prisutni bez carina na ruskom tržištu, to znači da imaju konkurentsku prednost koju nijedna od 27 članica EU ne može ostvariti”, istakao je Dudenhofer.
U poredjenju s tim, Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje neinteresantna, navodi dnevnik i pri tom ukazuje da bi Srbija u tom slučaju svoj sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena”, piše ovaj dnevnik, američki automobilski koncern "Dženeral motors”, (GM) navodno, kategorički odbacuje mogućnost kupovine "Zastave”. "Nemamo nameru da kupimo fabriku”, rekao je jedan od evropskih predstavnika "Dženeral motorsa”, a citirao "Handelsblat".
Svojim čitaocima list predočava da je vlasnik "Zastave" srpska država, koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do 15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvodjači automobila, ili finansijski snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral motors", "Fijat" (Fiat), "Ford", indijski proizvodjač automobila "Tata" i njegov kineski konkurent FAW. "Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava" saradjuje sa italijanskim "Fijatom", list navodi da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava 10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat" idealan kupac.
"Handelsblat" takodje navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom devedesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu, u kojoj je prošle godine 4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.