Kada prelazite sa leve na desnu obalu Dunava preko Pančevačkog mosta, očekuje vas snažan udar prilikom naletanja na jedan od češnjeva koji spajajaju dve sekcije kolovoza među kojima postoji ozbiljna razlika u visini.

Prilikom prelaska ovog problematičnog mesta spajanja osetićete truckanje kao da ste naletite na omanji ivičnjak. Tako mnogi vozači opisuju udar kada pređu preko tog spoja na mostu, mada treba imati u vidu da "doživljaj" zavisi od više faktora:

- dimenzije guma: niskoprofilne gume imaju čvršće bokove i pumpaju se na viši pritisak, pa se udar mnogo direktnije prenosi na ostatak automobila
- tip i tvrdoća oslanjanja: neki automobili imaju tvrđe, neki mekše i udobnije vešanje.

Međutim, bez obzira na to kakve gume i vešanje ima, nijedno serijsko putničko vozilo nije predviđeno da trpi prelaske preko takvih anomalija na putu, naročito ako se to dešava svakodnevno, mesecima i godinama.

Kakva oštećenja nastaju zbog toga?

Zavisi od vrste i postavke vešanja, dimenzija pneumatika i brzine kretanja. Uglavnom, ovako snažni udarci utiču na ubrzano trošenje svih elemenata oslanjanja, što ne samo da vlasnicima zavlači ruku u novčanik, već i direktno utiče na bezbednost u saobraćaju, pišu "Polovni automobili".

Ako vam zbog svakodnevnog prelaska Pančevačkog mosta ubrzano stradaju amortizeri, ramena, spone, ležajevi i sve ostalo, automobil počinje da se ponaša nepredvidivo u krivinama, pri oštrijim manevrima, kao što je npr. izbegavanje iznenadne prepreke, a ako pritom i kočite, pojavljuje se savršen scenario za potpuni gubitak kontrole.

Ne kočite prilikom prelaska češnja-ubice!

Mnogi prelaze most velikom brzinom, a kada naiđu na češanj, tu počnu da koče i praktično ga kočeći pređu, smatrajući da su tako ublažili štetu. Time u stvari prave veliku grešku – kada kočite, težina vozila se prebacuje na prednju osovinu, pa prednjim gumama i elementima vešanja činite medveđu uslugu.

Takođe, bolje je pustiti točkove da se slobodno prekotrljaju preko prepreke bez kočenja. Dakle, kočite do samog češnja, a onda pustite kočnicu. Pre početka kočenja bacite pogled u retrovizor, da vas ne raznese neki automobil čiji vozač ne očekuje da ćete tu usporiti.

Pančevački most, Pančevac
Mondo/ Stefan Stojanović Pančevački most

Na Pančevačkom mostu, u blizini češnja-ubice, sa obe strane mosta, postoji ulegnuta deonica u kojoj se skuplja velika količina vode. Na sreću, mnogi vozači znaju za taj problem, pa na vreme uspore – gotovo do zaustavljanja i onda lagano pređu taj deo.

Međutim, kada naleti neko ko nije upoznat sa ćudima Pančevca, napraviće pravi cunami i sebe ozbiljno dovesti u opasnost da sleti s kolovoza. Sreća u nesreći je što je upravo zbog tog jezerceta na mostu uglavnom gužva, pa neupoznati nemaju ni gde da se zalete.

Da li će i kada biti popravljen Pančevački most?

"JP 'Putevi Srbije' je dalo nalog stručnoj službi i nadzornom organu koji održava predmetnu deonicu puta da pronađu optimalno rešenje za problem dilatacije na Pančevačkom mostu, tako da očekujemo da će u dogledno vreme taj problem biti rešen", kažu u "Putevima Srbije", preduzeću koje je nadležno za Pančevački most.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.