Prema predlogu izmena i dopuna zakona o saobraćaju Srbije, koji bi trebalo da stupi na snagu 1. januara naredne godine, vozači koji prvi put polože vozački ispit dobijaju probnu vozačku dozvolu kojom im se ograničava upravljanje automobilom snage jače od 80 kilovata (107,2 konjskih snaga).

Ovakva dozvola važiće dve godine ako su lica navršila 19 godina, odnosno do 21. godine ukoliko su mlađa od 19 godina.

"Sin mi upravo završava obuku, a kada položi neće smeti da vozi porodični 'hjundai tuson', koji ima 1.600 kubika i 132 konjske snage i koji je, po mom mišljenju, mnogo bezbedniji od automobila koji su mu dozvoljeni", rekao je za "Novosti" Milan Stanimirović iz Beograda.

"Sada treba da kupi neki krš za dve hiljade evra i da vozi. Gde je tu logika!? I koja sada porodica može sebi da priušti više automobila?"

Ovaj list piše da je kod uvoznika i prodavaca već povećana tražnja vozila koja mogu da voze početnici.

"Posle prvih informacija o promeni zakona primetno je veće interesovanje kupaca za snagu motora vozila. Raspituju se koja vozila ispunjavaju taj uslov od 80 kilovata. Veća potražnja će verovatno podići i cenu za 300-400 evra", kažu dileri.

I uvoznici novih automobila kažu da se sada kupci više raspituju za snagu motora vozila nego za kubikažu, što je do sada bio slučaj. Kod njih se cene, kažu, zbog toga sigurno neće menjati.

Kada se povede priča o 'dozvoljenim automobilima', svi odmah pomisle na 'fijat punto klasik' ili vozilo nekog takvog renomea, međutim, lista tih automobila je mnogo veća, a na tržištu ima i mnogo novih automobila koji ispunjavaju ovaj uslov. Čak je moguće kupiti i BMW koji ima snagu motora manju od 80 kilovata. Činjenica da to vozilo ima veliko ubrzanje i maksimalnu brzinu od 190 kilometara na čas je za mnoge, na primer, argument da je predlog izmena ZOBS u ovom slučaju pogrešan.

"Mi smo predlagali da bude odnos 57 kilovata po toni vozila, ali je MUP prelomio da bude 80 kilovata ograničenje po vozilu", rekao je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović. "Teško je naći idealno rešenje, ali ograničenje mora da postoji".

Okanović podseća da je cela priča i pokrenuta posle nesreće u kojoj je mlad vozač sa drugarima uleteo u BMW-u u Dunav.

"Sve države EU imaju ograničenje za mlade vozače i to je dalo rezultate. Smatram da je najvažnije sačuvati živote i da je bilo nužno nešto promeniti", kaže Okanović.

Mlad vozač, početnik, moraće da pored sebe, kada vozi u automobilu ima i pratioca koji je vozač najmanje pet godina. Neće smeti da vozi u periodu od 23 sata do šest časova i neće smeti da ima ni trunke alkohola u krvi.

Pri tome, brzina na auto-putu je za njega ograničena na 110 kilometara na čas, a na ostalim putevima sme da vozi do 90 odsto maksimalne brzine na tom drumu.

Ograničenje KS

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici -MONDOZabava, kao i na Twitteru@Mondo_zabava.