Najveća američka autokompanija "General motors" (GM) saopštila je da će u Kini, u julu, početi prodaju prvog hibridnog automobila na benzin i struju koji je delom razvijen u projektnom centru GM u Šangaju.
Najveća američka autokompanija "General motors" (GM) saopštila je da će u Kini, u julu, početi prodaju prvog hibridnog automobila na benzin i struju koji je delom razvijen u projektnom centru GM u Šangaju.
Model "bjuik lakros" (Buick LaCrosse) biće drugi hibridni auto na kineskom tržištu, posle modela "prijus" (prius) autokompanije Toyota, lansiranog početkom 2006.
Novi model će premijerno biti prikazan na Salonu automobila u Pekingu. Koštaće nešto manje od 300.000 juana (43.000 dolara, 27.000 evra) skoro koliko i "prijus".
"Ne očekujemo veliki obim prodaje ovog automobila u Kini na kraći rok, ali ćemo doneti tehologiju koja će podstaći rast prodaje i usmeriti kupce u tom pravcu", rekao je potpredsednik prodaje filijale GM u Kini, Džozef Liu.
Hibridni modeli smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova, ali su i skuplji jer zahtevaju i benzinski i električni motor.
GM smatra Kinu, koja je drugo po veličini automobilsko tržište u svetu, ključnom u nastojanju da razvije alternativne izvore za pokretanje vozila. Kompanija planira da otvori u Šangaju centar za istraživanje goriva u koji će uložiti 250 miliona dolara.
Ukupna prodaja automobila u Kini u prvom tromesecju povećana je za 21odsto na 2,58 milina vozila. Prema proceni GM, Kina bi do 2020. mogla da pretekne SAD i postane najveće autotržište u svetu.
(Tanjug)
Model "bjuik lakros" (Buick LaCrosse) biće drugi hibridni auto na kineskom tržištu, posle modela "prijus" (prius) autokompanije Toyota, lansiranog početkom 2006.
Novi model će premijerno biti prikazan na Salonu automobila u Pekingu. Koštaće nešto manje od 300.000 juana (43.000 dolara, 27.000 evra) skoro koliko i "prijus".
"Ne očekujemo veliki obim prodaje ovog automobila u Kini na kraći rok, ali ćemo doneti tehologiju koja će podstaći rast prodaje i usmeriti kupce u tom pravcu", rekao je potpredsednik prodaje filijale GM u Kini, Džozef Liu.
Hibridni modeli smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova, ali su i skuplji jer zahtevaju i benzinski i električni motor.
GM smatra Kinu, koja je drugo po veličini automobilsko tržište u svetu, ključnom u nastojanju da razvije alternativne izvore za pokretanje vozila. Kompanija planira da otvori u Šangaju centar za istraživanje goriva u koji će uložiti 250 miliona dolara.
Ukupna prodaja automobila u Kini u prvom tromesecju povećana je za 21odsto na 2,58 milina vozila. Prema proceni GM, Kina bi do 2020. mogla da pretekne SAD i postane najveće autotržište u svetu.
(Tanjug)